خط تولید واکسن ایرانی آنفلوآنزا آبان‌ماه رونمایی می‌شود

سلامت > درمان
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت از تولید واکسن آنفلوآنزای ایرانی در سال ۹۱ خبر داد و گفت: این محصول با نوع خارجی آن همتراز است و می توانیم با صادرات آن گام مهمی در تولید واکسن برداریم.

دکتر مصطفی قانعی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: واکسن آنفلوآنزا آبان ماه از سوی دکتر وحید دستجردی وزیر بهداشت و دکتر سلطانخواه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال تولید افتتاح می‌شود.

وی افزود: وقتی واکسن تولید می‌شود قانوناً باید از سوی سازمان غذا و دارو ۶ ماه در انبار بماند و اگر پس از ۶ ماه در انبار ماندن مشکلی ایجاد نشد، این سازمان اجازه می‌دهد که واکسن وارد بازار ایران شود.

قانعی خاطرنشان کرد: ما طبق قولی که داده بودیم واکسن را امسال تولید کردیم اما باید برای استفاده آن بر اساس سخت گیری‌های خوبی که از سوی سازمان غذا و دارو اعمال می‌شود، عمل کنیم.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: این محصول با نوع خارجی‌اش همتراز است و در صورتی که مشکلی برای آن وجود نداشته باشد امکان صادرات هم دارد که البته از هم اکنون نیز سایت تولید این واکسن از سوی خارجی ها بازدید می‌شود.

قانعی درباره قیمت نوع ایرانی واکسن آنفلوآنزا نسبت به نوع خارجی گفت: قیمت هر ویال این واکسن اکنون ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان است که البته با نوسانات ارزی ممکن است بیشتر شده باشد اما اگر ارز مناسب در اختیار ما قرار گیرد نوع ایرانی ۱۰ تا ۱۵ درصد از خارجی ارزان تر خواهد بود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.