خط هوایی ارزروم – تبریز دایر شد

به گزارش ایرنا، مرکز مشاوره مطبوعاتی شرکت هوایی ‘آناتولی جت’ به عنوان زیر مجموعه شرکت هواپیمایی ترکیه در پی تماس خبرنگار ایرنا در آنکارا ضمن اعلام این خبر افزود: این پروازها در طول ماه های تابستان به طور متقابل بین ارزروم بزرگترین شهر منطقه شرق ترکیه با تبریز به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای ایران که در تولیدات صنعتی سهم بزرگی دارد، دایر خواهد بود.

مدیریت شرکت هواپیمایی ترکیه براین باور است که برقراری این خط هوایی برای کارآفرینان دو کشور و به ویژه برای دانشجویان ایرانی که در ترکیه تحصیل می کنند، گزینه و تسهیلات خوبی خواهد بود.

حرکت هواپیمای آناتولی جت از ارزروم در روزهای دوشنبه ساعت دو بامداد به وقت محلی و ۳:۳۰ دقیقه به وقت تهران و ورود به فرودگاه تبریز ساعت ۴:۴۰ به وقت ترکیه و شش و ۱۰ دقیقه بامداد به وقت ایران خواهد بود.

ساعت پرواز از تبریز به ارزروم نیز در روزهای دوشنبه ساعت هفت و ۳۵ دقیقه به وقت تهران و شش و پنج دقیقه به وقت ترکیه خواهد بود.

ساعت پروازهای روز جمعه در ماه ژوئیه بعدا اعلام خواهد شد.

بنابر اعلام این مرکز در طول ماه ژوئیه هفته ای دو پرواز بین تبریز و ارزروم در روزهای دوشنبه و جمعه دایر خواهد شد و با برقراری ارتباط سریع مسافران با آنکارا و فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول ( بخش آسیایی استانبول) توسط آناتولی جت، نقش پلی ارتباطی بین ایران با اکثر نقاط ترکیه را فراهم خواهد کرد.

با افتتاح این خط پروازهای متقابل بین ایران و ترکیه هفته ای به ۳۰ پرواز افزایش خواهد یافت.

هفته گذشته نیز شرکت ماهان ایر ایران خط بین تهران و آنکارا را دایر کرد.

‘ رجب آکداغ ‘ وزیر بهداشت ترکیه به همراه پنج تن ازنمایندگان مجلس ،استاندار و شهردار ارزروم، مقامات محلی و بازرگانان و کارآفرینان ترکیه برای شرکت درسومین همایش بین المللی کارآفرینان و بازرگانان جاده ابریشم که قرار است از فردا در تبریز افتتاح شود، در نخستین پرواز از فرودگاه ارزروم به تبریز حضور داشت.

دراین همایش مقامات دولتی و بازرگانان و کارآفرینانی از ۲۲ کشور در مسیر جاده تاریخی ابریشم شرکت می کنند.

دومین همایش بین المللی بازرگانان جاده ابریشم سال گذشته در استانبول برگزار شده بود.

رجب آکداغ که خود نماینده مردم ارزروم در مجلس ملی ترکیه است با همراهان با اولین پرواز شرکت هواپیمایی’ آناتولی جت’وابسته به شرکت هواپیمایی ترکیه (ترکیش ایر) در مسیر ارزروم – تبریز عازم جمهوری اسلامی ایران شدند.

به مناسبت افتتاح این خط که باهمکاری شرکت هواپیمایی ترکیه و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه همکاریهای هوانوردی غیرنظامی بین دوکشور صورت می گیرد، مراسمی در فرودگاه ارزروم با حضور رجب آکداغ، استاندار و شهردار ارزروم، نمایندگان مجلس و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در این شهر برگزار شد.

خاورم **۲۰۱۱ **۲۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۶۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.