خواهرحاج احمد متوسلیان:پدر و مادرم بدون وداع با احمد از دنیا رفتند

به گزارش ایرنا از بیروت، خانم متوسلیان خواهر حاج ‘احمد متوسلیان’ دیپلمات ربوده شده ایرانی در مراسم گرامیداشت سی امین سالگرد ربایش این عزیزان که عصر شنبه در منطقه ‘مارون الراس’ در جنوب لبنان برگزار شد، طی سخنانی گفت: باعث افتخارم است که در جمع مجاهدین فلسطینی و لبنانی حضور دارم و در مکانی با شما صحبت می‌کنم که از نظر سیاسی و استراتژیک، پیام‌های مهمی برای غده سرطانی جهان بشریت یعنی رژیم صهیونیستی دارد.

وی گفت: اقدام غیر انسانی ربایش این عزیزان نقض فاحش حقوق بین‌الملل است که جرم آن کمتر از جنایات خونبار رژیم صهیونیستی در اردوگاه های فلسطینی صبرا و شتیلا و کشتارهای دیگر از جمله قانای یک و دو و ضاحیه و غزه نیست.

خواهر حاج احمد متوسلیان، موضوع ربایش دیپلمات‌های ایرانی در لبنان را صرفا یک موضوع ایرانی و لبنانی یا یک جنایت عادی از سوی رژیم اشغالگر قدس ندانست و گفت: این گونه مسایل موضوع توسعه طلبی و تسلط صهیونیسم بین‌الملل بر مقدرات ملل منطقه است و قطعا بی توجهی مدعیان حقوق بشر و نهادهای مسئول به چنین جنایتی، باعث شده تا رژیم صهیونیستی همواره مرتکب این چنین جنایاتی شود.

وی ادامه داد: ملت‌های مسلمان و عرب از رزمندگان مجاهد و مقاوم فلسطینی و لبنانی گرفته تا جوانان رشید ترک در کشتی مرمره و دانشمندان هسته‌ای ایران همگی قربانی ترور و عملیات ربایش رژیم صهیونیستی و مزدوران این رژیم بوده اند.

مراسم سی امین سالگرد ربایش دیپلمات های ایرانی امروز (شنبه) در ‘پارک ایران’ واقع در منطقه ‘مارون الراس’ در نقطه صفر مرزی لبنان با فلسطین اشغالی از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

همزمان با این مراسم تندیس حاج ‘احمد متوسلیان’ نیز با حضور وزیر خارجه لبنان و حجه الاسلام پناهیان در نقطه صفر مرزی لبنان با رژیم صهیونیستی نصب شد.

روز چهاردهم تیر ماه ۱۳۶۱ خودرو سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران که در حمایت پلیس دیپلماتیک لبنان از شهر بندری طرابلس به بیــروت باز می گشت، برخلاف قوانین بین المللی و مصونیت دیپـلمات ها در منطقه ‘برباره’ توسط مزدوران مسلح تحت امر رژیم صهیونیستی موسوم به ‘نیروهای لبنانی’ متوقف شد و سه دیپــلمات ایرانی و خبرنگار همراه آنها ربوده شدند.

از آن زمان تاکنون از سرنوشت ‘سید محسن موسوی’ (کاردار)، ‘احمد متوسلـــیان'(وابسته نظامی)’، تقــی رستـــگار مقــدم’ (کارمند) و ‘کاظم اخوان'(خبرنگار و عکاس ایرنا) خبری در دست نیست.

خاورم*۲۰۲۴**۱۰۳۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۸۳۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.