خودداری مجدد ولایتی از اظهار نظر درباره انتخابات ریاست جمهوری

ولایتی مرد اول همه مراسم های بدرقه و استقبال از محمود احمدی نژاد رئیس جمهور است…در کنار این، هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بارها از ولایتی به عنوان چهره ای یاد کرده است که در صورت حضور در انتخابات ریاست جمهوری از او «حمایت» می کند.

علی اکبر ولایتی همچنان اصرار دارد درباره حضورش درعرصه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اظهار نظر نکند.

به گزارش خبرآنلاین، ولایتی۶۷ ساله آن قدر فضای سیاسی داخلی را می شناسند که بداند هر اظهار نظرش ممکن است آینده سیاسی او را در صورت تمایل به ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری به خطر بیندازد.

با این حال برخلاف منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه که در این ایام، کمتر در عرصه عمومی حاضر می شود، او همچنان به حضور در نشست های رسمی و عمومی ادامه می دهد؛ ولی بر اساس تجربه سالیان حضورش در سطح اول دیپلماسی کشور از پاسخ به سوالاتی که در هر نشست از او درباره انتخابات ریاست جمهوری سوال می  شود، خودداری می کند. این در حالی است که جدیدا کمپین حمایت از وی در فضای مجازی برای انتخابات ریاست جمهوری به راه افتاده است.

این بار هم بعد از سخنرانی در بیست و هفتمین همایش بسیج پزشکان، ولایتی در واکنش به سوالی درباره احتمال کاندیداتوریش در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیز از ارایه هرنوع پاسخی خودداری کرد.

دست تقدیر و ولایتی
ولایتی شاید روزهایی را به یاد می آورد که در سالهای دهه ۶۰ قرار بود نخست وزیر شود، اما دست تقدیر با او همراه نبود و مجلس وقت با ولایتی جوان همراهی نکرد تا «پزشک سیاستمدار » به  «دیپلمات ارشد ایران» در ۱۶ سال متمادی تبدیل شود. او از سال ۶۰ تا ۷۶ وزیر امور خارجه ایران بوده است.

چهره مورد اعتماد شخصیت های نظام
رفتار سیاسی ولایتی در عرصه داخلی او را به چهره مورد اعتماد شخصیت های اثر گذار بدل کرده است. ولایتی مرد اول همه مراسم های بدرقه و استقبال از محمود احمدی نژاد رئیس جمهور است. این را در کنار تیم سه نفره ای که در انتخابات مجلس از سوی احمدی نژاد برای سازماندهی اصولگرایان پیشنهاد شد، کنار هم قرار دهید تا مشخص شود ولایتی مرد مورد اعتماد احمدی نژاد است.

در کنار این، هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بارها از ولایتی به عنوان چهره ای یاد کرده است که در صورت حضور در انتخابات ریاست جمهوری از او «حمایت» می کند.
سال ۸۴ بود که هاشمی بعد از قطعیت «حضور نیافتن» ولایتی، پا به عرصه رقابتی گذاشت که البته در نهایت موفق نبود. این همه در کنار سمت مشاورت مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل است که مهمترین سمت فعلی وی است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.