خودروسازان بخش خصوصی نیز خواهان دریافت تسهیلات شدند

خودروسازان بخش خصوصی نیز خواهان دریافت تسهیلات شدند

عصرخودرو : دبیر انجمن خودروسازان ایران از درخواست خودروسازان بخش خصوصی برای دریافت تسهیلات بانکی خبر داد.

به نقل از ایسنا ، احمد نعمت‌بخش  اظهار کرد: اگرچه کارگروه حمایت از تولید با پرداخت ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به صنعت خودرو موافقت کرده و پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن نیز در شورای پول و اعتبار مصوب شده است، ولی با این حال در این زمینه باید برای تامین نقدینگی خودروسازان بخش خصوصی نیز اقدام شود.

وی با بیان اینکه کرمان خودرو، بهمن و دیگر خودروسازان بخش خصوصی نیز مانند ایران خودرو و سایپا نیازمند تامین نقدینگی مورد نیاز هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم کارگروه حمایت از تولید و مسئولان بانک مرکزی در جهت تخصیص حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به خودروسازان بخش خصوصی اقدام کنند.

نعمت‌بخش ادامه داد: مشکلات محیط کسب و کار و برخی مشکلات داخلی و خارجی برای خودروسازان بخش خصوصی نیز وجود دارد، بنابراین اگرچه بخش اعظم تولید خودروهای داخلی و بازار این محصولات در اختیار ایران خودرو و سایپاست، اما نباید از این بخش از خودروسازی کشور نیز غافل شد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد: امیدواریم اقدامات لازم برای حمایت از تمام خودروسازان به سرعت صورت گیرد، زیرا اگر بحران ادامه یافته و خط تولید خودروساز به طور کامل متوقف و پرسنل آن بیکار شوند، احیای آن کاری بسیار دشوار و پر هزینه و بعضا غیر ممکن خواهد بود.

دوشنبه ۳۰ مرداد   ۱۱:۱۹


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.