خودروهای آمریکایی طعمه هکرها

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 خودروهای آمریکایی طعمه هکرها

خودروهای آمریکایی طعمه هکرها

ممتازنیوز: هکرهای حاضر در کنفرانس هکری دفکان آمریکا کدهای مورد نیاز برای هک کردن سیستم های رایانه‌ای تعدادی از پرطرفدارترین خودروهای این کشور را منتشر کرده‌اند.

به گزارش ممتازنیوز، با توجه به اتکای بیش از حد بسیاری از خودروهای مدرن در آمریکا به برنامه‌های رایانه‌ای با هک کردن آنها می‌توان حتی کنترل هر اتومبیلی را در دست گرفت و در انجام امور مختلف اختلال کرد. به عنوان مثال از این طریق می‌توان مانع پارک خودرو به شکلی مناسب شد.
هکرها و کارشناسان حاضر در این کنفرانس اعتقاد دارند که به طور قطع به زودی شاهد تبدیل شدن هک اتومبیل‌ها به یک پدیده متداول خواهیم بود. تعدادی از هکرهای حاضر در کنفرانس هکری یاد شده گفته‌اند که ظرف ۱۰ ماه اخیر مشغول تلاش برای هک کردن قابلیت رانندگی خودکار خودروهای پیشرفته بوده‌اند و در این زمینه به موفقیت‌هایی دست یافته اند.
به گزارش فارس به نقل از سی نت، این اولین بار است که خبر هک شدن اتومبیل‌ها رسما اعلام و علنی می‌شود. در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ نیز در حاشیه کنفرانس دفکان اخباری غیررسمی در این زمینه اعلام شده و از جمله ادعا شده بود که برخی مدل‌های خودروهای تویوتا و فورد توسط هکرها دستکاری شده‌اند.
از کار انداختن ترمز، قفل کردن چرخ‌ها، دستکاری سرعت ماشین و در دست گرفتن کامل کنترل فرمان خودرو، خاموش کردن موتور، خاموش و روشن کردن چراغ ها و بوق زدن مکرر از جمله خرابکاری‌های انجام شده هکری است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.