خودروهای ارزان رنو نیسان در راهند

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 خودروهای ارزان رنو نیسان در راهند

خودروهای ارزان رنو نیسان در راهند

ممتازنیوز: رنو-نیسان تا سال ۲۰۲۴ پلتفرم خودروهای ارزان برای بازارهای در حال پدیدار شدن راه اندازی می کند.

به گزارش ممتازنیوز، رنو و نیسان به همکاری مشترک برای تولید خودروهای ارزان، پلتفرم طراحی می کنند. کارلوس قصن مدیر عامل رنو-نیسان در این باره گفته است: دو خودروساز [رنو و نیسان] تا به حال ۲٫۵ میلیارد دلار در هندوستان سرمایه گذاری کرده اند که شامل یک مرکز تحقیقات و فناوری هم می شود تا در آن پلتفرم خودرو طراح گردد.
قصن گفت: می توانید روی این قول حساب کنید که تا ۵ سال دیگر این رقم سرمایه گذاری دو برابر خواهد شد.
«کریستین ماردروس»، مدیر لجستیک رنو-نیسان در باره جزئیات پلفترم چیزی نگفت اما اعلام کرد که با این سرمایه گذاری مشترک برای ایجاد پلتفرم مشترک، حدود ۳٫۵ میلیارد یورو (معادل ۴٫۵۷ میلیارد دلار) تا سال ۲۰۲۴ صرفه جویی خواهد شد چون دو خودروساز از امکانات یکدیگر بهره خواهند برد.
رنو و نیسان در برنامه ریزی های خود هدف صرفه جویی ۴ میلیارد یورویی را تا سال ۲۰۱۶ تدوین کرده اند. ماردروس که به همراه هیئتی از چنای هند (جایی که قرار است خودروهای جدید و ارزان رنو و نیسان را به دنیا عرضه کند) بازدید می کرد گفت: هر چقدر که بیشتر می گذرد همگرایی در محصولات رنو و نیسان بیشتر می شود.
زمانی که پلتفرم مشترک رنو و نیسان در سال ۲۰۲۴ کامل شود قطع به یقین بیش از ۳ میلیارد یورو صرفه جویی محقق خواهد شد.
دوشنبه ۲۴ تیرماه هم خودرو داتسون مدل Go با قیمت ۶۷۰۰ دلار در چنای هندوستان رونمایی شد که حاصل استراتژی رنو-نیسان در گسترش فروش در سگمنت خودروهای ارزان قیمت به حساب می آید.
ماه گذشته رنو-نیسان سرفصل برنامه های خودروهای آتی خود را تحت عنوان CMF اعلام کرد که مخفف common module family است. اولین مدل هایی که با این برنامه عرضه خواهند شد خودروهایی مثل: از نیسان، روگ، قشقایی و X-Trail و همچنین از رنو خودروهای اسکیپ، لاگونا و سینیک هستند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.