خودروهای «روسی» در ایران؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اخیرا خبرهای در رابطه با واردات و تولید خودروهای روسی در ایران انتشار یافته است. به موازات این خبرها شرکت فرانسوی رنو نیز با مشکلاتی برای ادامه فعالیت در ایران مواجه است.

خبراقتصادی:برخی خبرها از واردات و برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای شرکت روسی «لادا» در کشور حکایت دارد. این در حالی است که کارشناسان معتقدند تولید خودروهای روسی یک عقب‌گرد بزرگ برای صنعت خودروی کشور است.

طبق خبرها انتشار یافته خودروهای روسی ابتدا به صورت CBU وارد ایران شده و پس از آن در داخل کشور تولید خواهند شد. با این حال بعضی کارشناسان معتقدند که کیفیت خودروهای روسی حتی از خودروهای چینی نیز پایین‌تر است. در این زمینه شهرام آزادی – عضو هیات علمی گروه خودرو دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی  می‌گوید: صنعت خودروی روسیه و شرکت‌های آن صاحب نام نبوده و از نظر جهانی برندهای معتبری محسوب نمی‌شوند. 

وی با بیان اینکه خودروسازان روسی از جمله شرکت لادا به سبب سطح تکنولوژی امکان صادرات محصولات خود به کشورهای اروپایی را ندارند، خاطرنشان می‌کند: ممکن است بعضی از این شرکت‌ها استانداردی را از اروپا کسب کرده باشند؛ اما وجود این استاندارد به معنای دارا بودن کیفیت لازم در خودروهای تولیدی شرکت‌های روسی نیست. 

عضو هیات علمی گروه خودرو دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه می‌دهد: صنعت خودروی روسیه سابقه ۵۰، ۶۰ ساله دارد اما با این وجود این صنعت پیشرفت چندانی نداشته و در مقیاس جهانی مطرح نیست. ایسنا 


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.