خودرو جمع‌شونده هم آمد+ تصاویر

خودرو جمع‌شونده هم آمد+ تصاویر

خودرو جمع‌شونده هم آمد+ تصاویر

ممتازنیوز: ساکنان شهرهای بزرگ می‌دانند که در حال حاضر بزرگترین مشکل رانندگی، نه رانندگان روانی و موتورسواران بلکه یافتن یک مکان مناسب برای پارک خودرو است و اکنون محققان آمریکایی و اسپانیایی توانسته‌اند راه‌حلی برای آن پیدا کنند.

دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست با همکار سازمان DENOKINN در اسپانیا در حال کار بر روی یک خودروی جدید هستند که می‌تواند خود را برای جا گرفتن در شکافهای باریک جمع کند.
این خودرو راحت و سازگار با محیط زیست که « Hiriko Fold» نام دارد، یک خودروی الکتریکی بسیار جمع و جور بوده که به اندازه کافی برای جای گرفتن در مکانهای باریک، کوچک است. حتی در مواجهه با جای پارک باریکتر، این خودرو می‌تواند خود را بیشتر جمع کند تا در آن جای گیرد.
به نوشته ایسنا، این خودرو دارای ظرفیت دو سرنشین بوده و با هر شارژ تا ۱۲۰ کیلومتر حرکت می‌کند. لاستیکهای این خودرو از شعاع گردش صفر برخوردارند که حرکت در طرفین را راحت کرده و خودرو می‌تواند به راحتی پارک دوبل را انجام دهد.
نمونه‌های پیش‌ساخت Hiriko Fold در حال حاضر در شهرهای اروپایی در حال آزمایش بوده و حضور آن در بازار برای سال ۲۰۲۴ با قیمت ۱۰ هزار پوند تائید شده است.
سازندگان این خودرو آنرا یک راه حل جدید برای حمل و نقل جدید شهری تحت عنوان مفهوم «خودروی شهر» خوانده‌اند.
اوایل سال جاری خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا، خودروی Hiriko Fold را به عنوان یک راه‌حل برای بحرانهایی که اقتصاد اروپا را به لرزه در آورده، ستایش کرد.
وی اظهار کرد: پروژه‌هایی از این قبیل نقش مهمی در واکنش به بحرانها از طریق ترکیب امکانات تجاری جدید با تولید اشتغال و نوآوری اجتماعی ایفا می‌کنند.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.