خودسوزی همزمان ۴ تبتی در آستانه آغاز اجلاس حزب کمونیست چین

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

mail-50.jpg

فعالان گروه‌های حامی تبت امروز (پنجشنبه) گزارش تفسیری دادند، در آستانه اجلاس حزب کمونیست چین چهار تبتی از جمله سه راهب نوجوان و یک زن ۲۳ ساله در اعتراض به حاکمیت چین در این کشور دست به خودسوزی زدند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مدیر گروه تبت آزاد اعلام نمود که این تبتی‌های جوان که کوچکترین آنها ۱۵ سال سن داشته جوانترین تبتی‌هایی بودند که تاکنون در اعتراض به سیاست‌های چین دست به خودسوزی زده‌اند.

به گفته وی، همچنین ظاهرا این تبتی‌ها به این هدف در روز چهارشنبه در مناطق تبتی‌نشین چین دست به خودسوزی زدند که وقت آن نزدیک به برگزاری اجلاس یک هفته‌ای حزب کمونیست این کشور به منظور روی کار آمدن رهبران تازه بوده است.

گروه تبت آزاد در بیانیه‌ای گفت که بعد از ظهر چهارشنبه در جنوب غرب استان سیچوان چین سه راهب جوان تبتی در نزدیکی یک دفتر پلیس در این منطقه دست به خودسوزی زده و خواهان آزادی تبت و بازگشت دالایی لاما، رهبر معنوی تبتی‌ها شده‌اند.

به گفته گروه تبت آزاد این اولین مورد از وقوع سه خودسوزی همزمان تبتی‌هاست.

به گفته این گروه، جوانترین این راهبان تبتی یک راهب ۱۵ ساله به نام دورجی که در صحنه خودسوزی جان خود را از دست داد و دو راهب دیگر همراه وی به نامهای سمداپ و دورجی کیاب که هر دو ۱۶ سال سن داشتند توسط نیروهای امنیتی به بیمارستان منتقل شدند و وضعیت آنها مشخص نمی باش.

پس از آن چهارشنبه شب یک زن تبتی ۲۳ ساله بادیه نشین به نام تامدین تسو در یک منطقه تبتی‌نشین دیگر در استان کینگهای در غرب چین دست به خودسوزی زد و جان خود را از دست داد.

این زن به منظور خودسوزی بنزین یک موتور سیکلت را به روی خود ریخت و در ییلاق خانوادگی خود در نزدیکی شهر تونگرن پس از خودسوزی جان خود را از دست داد.

وی یک پسر پنج ساله داشت و جسدش به خانواده‌اش داده شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.