خودکفایی در فولاد تا دو سال آینده

معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با بهره برداری از طرح های در حال اجرا در شرکت های دولتی وابسته به ایمیدرو و نیز بخش خصوصی پیش بینی می کنیم تا دو سال آینده کل فولاد مورد نیاز کشور در داخل تولید شود.

به گزارش سرویس اقتصادیممتازنیوز، سیدرضا فاطمی امین در حاشیه نشست کارگروه پایش تولید افزود: رتبه جهانی ما در تولید فولاد هم اکنون ۱۷ است و سالانه هفت میلیون تن فولاد وارد می کنیم.

وی اضافه کرد: تولید و مصرف فولاد به عنوان شاخص صنعتی مطرح می شود زیرا افزایش مصرف فولاد و نیز افزایش تولید داخلی این محصول نشان می دهد که صنایع پایین دستی مانند ساخت و سازها و لوازم خانگی در حال تولید و فعالیت هستند.

فاطمی امین همچنین گفت: در جلسه امروز کارگروه پایش تولید، بحث هایی درباره پودر شوینده، فولاد و خودروسازی مطرح و در این باره تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی با اشاره به حضور مدیران خودروسازی در جلسه امروز افزود: موضوعات مهمی مطرح و آمارهای خوبی از پرداخت های خودروسازان به قطعه سازان بیان شد که نشان می دهد معوقات طلب قطعه سازان کاهش یافته است.

دبیر کارگروه پایش تولید اضافه کرد: البته در این باره تدابیر دیگری  مورد نیاز است که باید در بانک مرکزی پیگیری شود این در حالی است که تصمیمات خودروسازان نیز در این باره در حال اجرایی شدن است و پیش بینی می کنیم با توجه به بهبود روند کاهش تولید، در ماه های مهر و آبان امسال، عادی شدن روند و افزایش تولید خودرو را شاهد باشیم.

فاطمی امین همچنین گفت: در تعامل با وزارت کشور قرار است در زمینه خرید اتوبوس هماهنگی های بیشتری صورت گیرد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.