خودکفایی ایران درساخت سانتریفیوژهای تولید واکسن/ توان گردش ۱۶ تا ۸۰ هزار دور در دقیقه

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

صالحی در حاشیه هجدهمین کنفرانس بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری آسیا عنوان کرد

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: ایران در ساخت « سانتریفیوژهای تولید واکسن» به خودکفایی رسید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی درحاشیه هجدهمین کنفرانس بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری آسیایی اظهار داشت: در حوزه سلامت، سانتریفیوژهای مراکز رازی و پاستور را تأمین کردیم.
 
وی افزود: این سانتریفیوژها برای تولید واکسن مورد نیاز است که اولین بار سانتریفیوژ با دورهای ۱۶ تا ۸۰ هزار در دقیقه در کشور تولید شده و دانشمندان سازمان انرژی اتمی کشورمان به این فناوری مهم دست یافته‌اند.
 
صالحی تصریح کرد: این سانتریفیوژها در گذشته به سبب دور بالا و استفاده دوگانه آن به ایران تحویل نمی‌شد.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به واردات واکسن‌های دامی و انسانی از خارج گفت: حدود شش میلیارد دوز واکسن دامی و حدود ۴۰ میلیون دوز هم واکسن انسانی وارد می‌کردیم که به طور میانگین حدود شش هزار میلیارد تومان برای خرید این واکسن‌ها هزینه می‌شد.
 
علی اکبر صالحی با بیان اینکه با استفاده از سانتریفیوژهای ساخت داخل هم‌اکنون این واکسن‌ها در کشور تولید می‌شود، افزود: این اقدام سازمان انرژی اتمی کمک عمده‌ای در جلوگیری از خروج ارز از کشور داشته است.
 
هجدهمین کنفرانس بین‌المللی پارک‌های علمی و فناوری آسیا (ASPA 2014) با حضور ۵۰ کشور از دیروز ( پنجشنبه ) در شیراز آغاز شده که تا فردا ادامه دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.