خوردن نوشیدنی های کافئین دار را در فصل گرما کاهش دهید

نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه و چای به دلیل کافئین و تئوفیلینی که دارند، ادرارآور هستند و نه تنها آب زیاد به بدن نمی‌رسانند بلکه سبب دفع آب می‌شوند.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ سعیده معانی، کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ انواع دلسترها و ماء‌الشعیر که فاقد مواد افزودنی و طعم‌دهنده شیمیایی باشند نوشیدنی مناسبی در تامین مایعات از دست رفته بدن به شمار می‌رود.

وی افزود: نوشابه‌های گازدار بدترین نوشیدنی‌ها به لحاظ ایجاد سوء‌هاضمه و مشکلات گوارشی هستند که مصرف آن برای رفع تشنگی در فصل گرما توصیه نمی شود.

این کارشناس تغذیه آب را بهترین نوشیدنی در فصل گرما عنوان کرد و گفت:  آب مفیدتر از آبمیوه‌های صنعتی با افزودنی‌ها هستند و در صورت مواجهه با کم‌آبی و عدم دسترسی به آب سالم آشامیدنی نوشیدن هر مایع مانند چای رقیق، دوغ کم‌نمک، شربت کم‌شیرین توصیه می‌شود.

وی افزود: مصرف میوه و سبزیجات بهترین راه برای رفع تشنگی در فصل گرما است و به افراد توصیه می شود برای جلوگیری از گرمازدگی مصرف میوه های آب دار مانند هندوانه، طالبی و خربزه را در برنامه غذایی خود بگنجانند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.