خوزستان توان صادرات ۴۹۵هزار تن محصولات کشاورزی به روسیه را دارد

‘کیخسرو چنگلوایی’ روز دوشنبه در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه استان خوزستان در نیمه دوم سال دارای شرایط مناسب برای تولید انواع محصولات کشاورزی است, می توان از این رهگذر و در چارچوب توافقنامه مقامات استان خوزستان با مسوولین ذی ربط در آستاراخان روسیه گام های موثری برای صادرات به این همسایه شمالی کشور برداشت.

وی فرآورده های تبدیلی، لبنی، خرما، مرکبات، سبزیجات، محصولات گلخانه ای و شیلاتی را از جمله توانمندی های استان برای صادرات به روسیه عنوان کرد و گفت: در کنار این حجم صادرات می توان فرصت های مناسب اشتغال در خوزستان ایجاد کرد.

چنگلوایی از آمادگی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برای حضور فعال در نمایشگاه توانمندی های تولیدی، صنعتی و کشاورزی خوزستان و آستاراخان در آبانماه سال جاری خبر داد و گفت: به زودی فهرستی از شرکت های تولیدی کشاورزی که آمادگی داشته باشند در این نمایشگاه حضور داشته باشند تهیه و به استانداری خوزستان ارسال می شود.

استان خوزستان با دارا بودن ۲/۱ میلیون هکتار اراضی کشاورزی، سالانه ۲/۱۳ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و باغی معادل بیش از ۱۰درصد تولیدات کشاورزی کشور را تولید می کند.

استانداران خوزستان و آستاراخان روسیه اواخر خرداد ماه سال جاری در اهواز توافقنامه همکاری های اقتصادی، تجاری و فرهنگی امضا کردند که برگزاری نمایشگاه یکی از بندهای این توافقنامه بود.

استاندار خوزستان در راس یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی دیماه سال گذشته از استان آستاراخان که در دهانه رودخانه ولگا در سواحل شمالی دریای خزر واقع شده, دیدن کرد.

بیش از شش ماه از سال، استان آستاراخان روسیه با فصل یخبندان مواجه است و به محصولات کشاورزی و باغی نیاز دارد که استان خوزستان در این زمینه می تواند در زمینه تامین نیازهای این استان روسی نقش آفرینی کند.

ک/۳ ۶۴۶/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۳۵۸۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.