خوشحالم که حوزه هنری “خرس” را در لیست سیاه قرار داد!

واکنش “خسرو معصومی” به خبر قرار گرفتن فیلم “خرس” در لیست سیاه حوزه هنری؛

اقدام حوزه هنری مبنی بر قرار دادن فیلم “خرس” در لیست سیاه ضمن به دنبال داشتن خوشحالی من از این عملکرد، تبریک مرا نیز برای سلیقه‌ی مدیران در پی دارد.

خسرو معصومی کارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص قرار گرفتن فیلم سینمایی “خرس” در لیست سیاه حوزه  هنری گفت: از اینکه فیلم “خرس” را حوزه  هنری در لیست سیاه خود گذاشته است و قصد اکران کردن این فیلم را ندارد، خوشحال هستم و به سلیقه‌ی این مسئولان تبریک می‌گویم.
وی ادامه داد: فیلم “خرس” هنوز پروانه نمایش نگرفته است که  بخواهد در لیست سیاه حوزه هنری قرار بگیرد.
معصومی ضمن اشاره به بلاتکلیفی حوزه هنری، افزود: اگر حوزه هنری موافق جنگ و اتفاقات بعد از آن است پس چرا فیلم “خرس” را اکران نمی‌کند و این فیلم را نوعی توهین به خانواده ها اطلاق می‌کنند.
وی اظهار داشت: فیلم  نامه “خرس” همان فیلم نامه ای بود که مجوز ساخت گرفت و ۲ جایزه جشنواره فیلم فجر و شانگهای چین را دریافت کرد.
معصومی ادامه داد: در حال حاضر شاهد اختلافات بسیار میان بخش تولید و نمایش حوزه هنری هستیم و زمانی که حبیب “احمدزاده” فیلم “خرس” را تماشا کرد موافق موضوع فیلم بود، اما حالا بخش نمایش مخالف اکران این فیلم شده است.
وی اظهار داشت: اقدامات جدید حوزه هنری مربوط به نداشتن دانش مدیران این حوزه است که با این کار تنها جنجال سازی برای تبلیغات شبکه های خارجی را فراهم می کنند.
معصومی ضمن اشاره به عدم شناخت مدیران حوزه هنری از سینما، تاکید کرد: ناراحت اکران نشدن فیلم خرس نیستم بلکه نگران به خطر افتادن آبرو و شرف سینما هستم چون فکر می کنم فیلم خرس همچون فیلم به “رنگ ارغوان”، “حاتمی کیا” در دوره های بعد اکران خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد مجری پروانه ساخت و نمایش فیلم هاست و همگی باید تابع نظرات و ارشاد باشند.
معصومی در پایان گفت: تکلیف نامشخص وضعیت سینما بسیار غم انگیز است و دیگر هیچ کارگردانی انگیزه کار کردن ندارد./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.