خوشنویسی باید به عنوان یک هنری ایرانی به تمام دنیا معرفی شود

به گزارش ایرنا ، ‘محمود شالویی ‘ در مراسم افتتاح دوسالانه بین المللی خوشنویسی در قزوین افزود: خوشنویسی یک هنر اصیل ایرانی است که دارای تعداد قابل توجهی هنرمند صاحب سبک است.

وی اظهار داشت: با توجه به سیاست تمرکز زدایی و با عنایت به اینکه شهر قزوین مهد خوشنویسی در کشور بوده این جشنواره در این شهر برگزار شد.

شالویی اضافه کرد:برای انجام حرکت های ملی و بین المللی باید عزمی راسخ داشته باشیم.

به گزارش ایرنا ، دبیر نخستین دو سالانه بین المللی خوشنویسی ایران نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: دبیرخانه دوسالانه از تابستان سال ۸۸ فعالیت خود را آغاز کرد و پس از انتشار فراخوان، هنرمندان کشور برای حضور در این دوسالانه اعلام آمادگی کردند.

‘محمد حسین شفیعی ها ‘ با اشاره به اینکه این نمایشگاه می تواند تاثیر زیادی بر افزایش علاقه مردم و به خصوص جوانان به هنری خوشنویسی داشته باشد ، افزود: دو سالانه بین المللی خوشنویسی ایران با ۹۴۰ اثر در بخش های مسابقه و در رشته های نستعلیق ، شکسته نستعلیق ، ثلث ، نسخ در بخش غیر رقابتی و رشته های نقاشی خط، نستعلیق ، شکسته نستعلیق ، ثلث و نسخ در بخش نمایشگاهی برگزار شد.

دبیر نخستین دوسالانه خوشنویسی ایران اظهار داشت: دو سالانه بین المللی خوشنویسی ایران امسال به نام عبدالمجید طالقانی استاد بزرگ خوشنویسی نام گزاری شده است و بیش از ۴۰ اثر از مجموعه آثار این استاد در این نمایشگاه عرضه شد.

نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمندان از امروز به مدت هفت روز از ساعت ۹ الی ۱۲ صبح و ۴ الی ۸ شب برای بازدید عموم دایر است.

۷۳۸۹/ ۱۶۴۴ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۸۲۰۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.