خوش‌بینی سازمان ملل به نتایج سفر قریب‌الوقوع کرزای به قطر

۸فروردین ۱۳،

ap1-86.jpg

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان ابراز امیدواری کرد، سفر حامد کرزای به قطر نتایج مشخصی را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مقامات افغانستان اعلام کردند، حامد کرزای، رئیس جمهوری افغانستان به‌زودی سفری به قطر خواهد داشت اما به دلایل امنیتی نمی‌توانند زمان مشخص آن را اعلام کنند.

حکومت افغانستان می‌گوید که حامد کرزای به دعوت امیر قطر به این کشور می‌رود تا با مقامات دوحه در مورد توسعه روابط دو کشور گفت‌وگو کند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان ابراز امیدواری کرد، ایجاد دفتر قطر برای طالبان در روند صلح موثر واقع شود.

یان کوبیش، فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان، در مورد سفر قریب‌الوقوع کرزای به قطر به خبرنگاران گفت: ما به برنامه سفر کرزای به قطر خوش‌بین هستیم و منتظر نتایج آن هستیم.

وی تاکید کرد که آن‌ها از روند صلح به رهبری افغانستان حمایت می‌کنند و در این راستا با حکومت افغانستان همکاری دارند.

دولت کرزای با گشایش دفتر طالبان در قطر موافقت کرده است اما تاکنون روشن نیست که رئیس جمهوری افغانستان در این سفر این دفتر را افتتاح می‌کند یا خیر.

سفر کرزای به قطر، برای انجام گفت‌وگوهای صلح و پررنگ شدن نقش قطر در روند صلح، در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این بارها حکومت افغانستان به نقش پاکستان در روند صلح تاکید کرده و از اسلام‌آباد خواهان همکاری صادقانه شده بود.

جاوید لودین، معاون وزارت خارجه افغانستان در مصاحبه‌ با خبرگزاری رویترز گفته است که افغانستان اکنون از پاکستان ناامید شده و روند صلح را بدون حمایت پاکستان ادامه می‌دهد.

این درحالی است که طالبان تاکنون تاکید داشته که مستقیما با دولت افغانستان مذاکره نخواهند کرد اما حکومت افغانستان تاکید دارد که گفت‌وگوهای صلح، باید تنها از مجرای حکومت افغانستان انجام شود.

افغانستان در پانزدهم دسامبر ۲۰۱۱ سفیر خود در قطر را به کابل فرا خواند. این اقدام دولت افغانستان، ابتدا اعتراض افغانستان به اقدام آن‌ زمان قطر در مورد بازگشایی دفتری برای طالبان در دوحه اعلام شد اما بعدتر جاوید لودین، معاون وزارت خارجه افغانستان گفت که آن‌ها سفیر را برای مشورت بیشتر به کابل فرا خوانده‌اند، پس از آن تاکنون سفیر افغانستان به دوحه بازنگشته است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.