خیابان ۱۷ شهریور به روی خودروها گشوده شد

۹ م دیماه ،

خیابان ۱۷ شهریور به روی خودروها گشوده شد

تهران بزرگ -بخشی از خیابان ۱۷ شهریور از روز قبل به دستور پلیس راهور به روی خودروها گشوده شده است.

به گزارش «عصر خودر»به نقل از ایلنا؛ هم اکنون خودروها بر روی پیاده راه سنگ فرش شده دراین خیابان تردد می کنند.

طرح پیاده راه سازی خیابان ۱۷ شهریور از شهریور ماه سال جاری از سوی شهرداری تهران و بدون هماهنگی با شورای اسلامی شهر تهران آغاز و با صرف هزینه ای حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شد.

این طرح با وجود مخالفت های مردم ،کسبه و اعضای شورای شهر به مرحله اجرا گذاشته شده است .

این هزینه ها درحالی انجام شد که با تصمیم روز قبل پلیس راهور مبنی بر بازگشایی این خیابان برروی خودروها این خیابان به رغم هزینه های سنگین به کاربری قبل بازگشته است .

شهرداری تهران یک بار دیگربا اجرای طرح پیاده راه سازی خیابان ۱۷ شهریور تحربه ناموفق ناصر خسرو را تکرار کرد.

در اجرای طرح پیاده راه سازی خیابان ۱۷ شهریور؛ شورای اسلامی شهر تلاش کرد تا مانع اجرای این طرح شود ولی شهرداری تهران زیربار نرفت .

کمیسیون عمران شورای شهر در نامه ای خطاب به مسوولان شهرداری درزمینه اجرای طرح پیاده راه سازی اعلام کرده بود ˈ به سبب قانع کننده نبودن مطالعات ترافیکی، اجرای این پروژه را متوقف کنیدˈ.

شهرداری تهران اجرای طرح پیاده راه سازی خیابان ۱۷ شهریور را با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال به رغم تکذیب ها در اواخر شهریور و مهر۹۱ آغاز کرد.

تعدادی از اعضای شورای شهر که با آغاز اجرای پیاده راه سازی ۱۷ شهریور در مقابل کار انجام شده قرار گرفته بودند،سکوت کردند.

ˈسید هادی ایازیˈ سخنگوی شهردار تهران در پاسخ به اعتراض مردمی و مشکلات کسبه این خیابان اعلام کرد: شهردار تهران به همه ساکنان این خیابان کمک نقدی خواهد کرد و عوارض نوسازی آنها بخشوده خواهد شد.

تعدادی از اعضای شورای شهر معتقد بودند که تا زمان افتتاح کامل بزرگراه امام علی (ع) نباید طرح پیاده راه سازی در خیابان ۱۷ شهریور به اجرا درآید چرا که با این پیاده راه سازی مشکلات ترافیکی ایجاد می گردد.

ˈمجتبی عبدالهی ˈ معاون خدمات شهری گفته است که پیاده راه ۱۷ شهریور بطور موقت سواره رو شده است و این تصمیم تا افتتاح پروژه امام علی (ع) ادامه دارد.

جانشین رییس پلیس راهنمایی ورانندگی تهران بزرگ اعلام کرد: بخشی از پیاده راه خیابان ۱۷ شهریور بازگشایی شده و از روز قبل (جمعه) در حال انجام است.

سرهنگ ˈجمال بذرافشان افزود:براساس تصمیم پلیس راهور و با هماهنگی مسوولان شهرداری تهران؛ خیابان ۱۷ شهریور برای تردد خودروها بازگشایی شده است .

جانشین رییس پلیس راهنمایی ورانندگی تهران بزرگ گفت:خودروها می توانند با گردش ترافیکی از پشت اداره برق خیابان شهبازی به سمت میدان شهدا تردد کنند.

وی اعلام کرد: تردد خودروها در خیابان پیروزی، خیابان ۱۷ شهریور و میدان شهدا همچنان در حال انجام است.

بذرافشان گفت:طرح بازگشایی پیاده راه خیابان ۱۷ شهریور بر روی خودروها از این پس بطور دائمی اجرا خواهد شد.

شنبه ۹ دى   ۱۴:۲۴

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.