خیران مدرسه ساز در بین مردم و دولت جایگاهی والا و ستودنی دارند

به گزارش ایرنا؛ سید ‘باقر مسلمی’ روز پنجشنبه در چهاردهمین جشنواره تجلیل از خیران مدرسه ساز مازندران در محل اردوگاه دانش آموزی شهدای بادله ساری به اهمیت علم اموزی و توسعه دانش که در قرآن مجید آمده است اشاره کرد و افزود: مدرسه سازی خیرین در بین نسل جدید نیز فرهنگ شده است.

مسلمی با اعلام اینکه تا قبل از انقلاب ۵۵ هزار مدرسه با میانگین سرانه ۵۰ متر به ازای هر کلاس درس در کشور ساخته شده بود ، افزود: در طول دوران پس از انقلاب نیز ۹۵ هزار مدرسه در قالب ۴۸۰ هزار کلاس درس در ایران اسلامی اجرا شده است.

وی ادامه داد: ۱۶ هزار و ۳۵۰ پروژه در قالب ۹۲ هزار کلاس درس توسط خیران پس از پیروزی انقلاب ساخته شده است.

معاون پشتیبانی و امور مشارکتهای سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: مشارکت خیران مدرسه ساز کشور در امر مدرسه سازی به ثبت یونسکو خواهد رسید.

‘سید علی اکبر طاهایی’ استاندار مازندران نیز با اشاره به اینکه مدرسه سازی افتخاری است که نصیب هر انسانی در کشور نمی شود، اظهار داشت: امید است به آن اندازه از سرانه ساخت فضاهای آموزشی برسیم که هیچ دانش آموزی در کشور بدون فضای آموزشی نباشد و مدرسه ای با ساختمان مستهلک و در حال تخریب وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی مدارس اکنون در برنامه های وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است، افزود: بهتر است خیران در این حوزه نیز همیار و کمک دستگاه تعلیم و تربیت کشور باشند.

‘محمدعلی امیری’ مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز با اشاره به اینکه خیران مازندرانی از سال ۷۷ تا پایان سال ۹۰ بیش از ۳۵۵ میلیارد ریال به آموزش و پرورش استان در امر مدرسه سازی کمک کرده اند، اظهار داشت: آموزش و پرورش توسعه یافته برای تعالی نیازمند مشارکت همه آحاد جامعه است.

وی، خیران را پشتوانه قوی و مناسبی برای دستگاه عظیم تعلیم و تربیت کشور دانست و افزود: مشارکت این قشر اثرگذار جامعه در هوشمند سازی مدارس بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

دراین مراسم از خیران مدرسه ساز مازندران با اهدا تندیس و هدایایی قدردانی شد.

مجمع خیرین مدرسه ساز مازندران دارای یک هزار عضو است.

مازندران سه میلیون و ۱۰۰هزار نفر جمعیت دارد که ۵۴۰ هزار نفرشان دانش آموزند .ک/۲

۲۵۸۵/۴۰۲/ ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۴۸۷۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.