دادستان ارومیه: قانون جدید مصادره اموال قاچاقچیان تاثیر گذار است

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه تصویب قانون جدید مصادره اموال قاچاقچیان را بسیار تاثیر گذار در کاهش قاچاق مواد مخدر دانست.

به گزارش ایسنا،‌ امامعلی بقایی در جلسه کمیته حقوقی و قضایی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان غربی، افزود: قانون اول مبنی بر این بود که تمامی اموال قاچاقچیان مصادره و تنها مقداری از اموال برای امور معیشتی خانواده آنها در نظر گرفته شود، این قانون از نظر شورای نگهبان مشکل شرعی داشت که باعث تصویب قانون جدیدی شد.

وی در رابطه با قانون جدید مصادره اموال قاچاقچیان،‌ اظهارکرد: قانون جدید مبنی بر این است که تمامی اموال ناشی از همان جرم باید مصادره شود.

برخی دادستان های آذربایجان غربی نسبت به این قانون تذکر هایی دادند، به گفته آنها صورت این قانون باعث تفسیر آن از سوی قضات می شود،‌ چرا که قانون باید صریح بوده و زمینه تفسیر را از میان بردارد.

بقایی در این رابطه گفت: مصادره اموال حاصل از همان جرم به معنای مصادره تمامی اموالی است که احتمالا در دفعات گوناگون از طریق قاچاق کسب شده است.

وی افزود: در قانون جدید هزینه و اموالی برای خانواده قاچاقچی موادمخدر لحاظ نشده که در این راستا قضات باید خانواده‌هایی را که بعد از مصادره اموال مشکلات معیشتی خواهند داشت به نهادهای حمایتی معرفی کنند.

بقایی هم‌چنین در این رابطه با اشاره به نقش مهم کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان، ‌گفت: این کمیته تاکنون عملکرد قابل قبولی نداشته که امید است با توجه به قانون جدید فعال‌تر شود.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه،‌اظهارکرد: کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان باید افراد و کارشناسان فعالی را در این زمینه به کار گرفته و از زمان تشکیل پرونده، نسبت به شناسایی اموال قاچاقچیان اقدام کند.

بقایی در خاتمه سخنان خود خبر داد: متاسفانه در چند ماه گذشته پرونده های ورودی مواد مخدر افزایش یافته است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.