دادستان ایلام: قضات پرونده‌های زندانیان را با جدیت پیگیری کنند

۲۳ آبان ،

80-47.jpg

دادستان عمومی و انقلاب ایلام گفت: رفع مشکلات قضایی زندانیان از اولویت‌های کاری مراجع قضایی دادگستری استان ایلام است.

به گزارش تفسیری خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حشمت شریفی در حین بازدید از مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی زندان‌های استان ایلام اظهارکرد: قضات و مراجع قضایی در جهت رفع مشکلات مددجویان و بررسی و پیگیری پرونده‌های قضایی زندانیان باید با تلاشی مضاعف‌تر و جدیتی بیشتر امور را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه بازدید مراجع قضایی و نشستن پای صحبت‌ها و مشکلات زندانیان از استرس‌ها و فشارهای روانی آنها کاسته و احساس خودباوری را در آنها زنده نگه می‌دارد، افزود: نگاه و نحوه برخورد با فرد زندانی باید همراه با حفظ شان و کرامت انسانی باشد.

شریفی خاطرنشان کرد: اشخاصی که وارد زندان می‌شوند از جامعه و خانواده جدا شده و وارد محیطی با مجموعه اشخاصی خاطی و افکار مجرمانه می‌شود و هر روز بر بار روانی و فشارهای روحی و روانی او افزوده می گردد، در اینجاست که اهمیت شغل زندانبانی نمود پیدا می‌کند و با راهبردهای نوین زندانبانی فرد زندانی را به آرامش و تلاش در جهت جبران قبل‌ای تاریک هدایت می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب استان ایلام به بر امر اشتغال و حرفه‌آموزی در سطح زندان‌ها تاکید و اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و زمینه سازی جهت اشتغال مددجویان با هدف پر کردن اوقات فراغت و اشتغال زندانیان از نمونه‌های بارز فعالیت در جهتی کاهش آسیب رفتارهای پر خطر است.

وی تصریح کرد: هدف از بازدیدهای مسوولان و مراجع قضایی، قبل از رفع مشکلات زندانیان و همچنین تقلیل بارهای روانی مددجویان، القای حس تولدی مجدد و امید به آینده‌ای روشن و بازگشتی سعادتمندانه برای زندانیان به جامعه است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.