دادستان تهران بر تداوم مبارزه قاطع با اخلالگران بازار ارز تاکید کرد

pics/1388/12/Legal/13.jpg

دادستان تهران گفت: اقدام دادستانی تهران در مبارزه با جرائم ارزی، اخلالگران بازار ارز و قاچاق ارز و طلا در چارچوب وظایف قانونی دستگاه قضایی آغاز شده و دادستانی تهران با همکاری پلیس و نیروهای امنیتی پس از شناسایی اخلالگران عمده بازار ارز، مبادرت به دستگیری و بازداشت آنان کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، جعفری دولت آبادی دادستان تهران که شامگاه روز شنبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت و گو می کرد، تاکید کرد: مبارزه در این زمینه صرفا نباید به اقدامات قضایی محدود شود بلکه باید همزمان با آن سیاستهای ارزی مناسب از جمله تامین ارز برای تامین کالاهای اساسی و خدمات مورد نیاز مردم، خرید و فروش ارز در مراکز رسمی تحت نظارت بانک مرکزی و اتخاذ سیاستهای پولی و اقتصادی متناسب با شرایط فعلی کشور اتخاذ شود.

دادستان تهران با بیان اینکه “تاکنون ۳۰ نفر از متهمان اصلی اخلال در بازار ارز کشور بازداشت شده اند و تحقیقات از آنان توسط کارشناسان مجرب آغاز شده است”، افزود: از این عده مقادیر زیادی ارز، طلا و سکه طلا که از طریق خرید و فروش غیرمجاز ارز بدست آمده، کشف شده است.

جعفری دولت آبادی با اعلام اینکه متهمان دیگری نیز در این زمینه شناسایی و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند، اظهار کرد: انجام تحقیقات متهمان بازداشت شده در حداقل زمان ممکن به اتمام خواهد رسید و پرونده آنان پس از تکمیل تحقیقات جهت رسیدگی به دادگاه ارسال خواهد شد.

دادستان تهران با تاکید بر اینکه “با متهمان این قبیل جرائم با شدت و بدون هرگونه اغماضی برخورد خواهد شد”، تاکید کرد: مبارزه با اخلالگران عمده ارزی همچنان ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت دادسرای عمومی و انقلاب تهران، جعفری دولت آبادی در پایان، از مردم خواست در این مبارزه ضمن همکاری با دادستانی و پلیس، برای تامین ارز مورد نیاز خود صرفا به مراکز رسمی و مجاز تحت نظارت بانک مرکزی مراجعه کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.