دادستان تهران : تا آخر خرداد دادگاه پرونده فساد بزرگ مالی به اتمام خواهد رسید

خبرگزاری آریا – دادستان تهران گفت: امسال پرونده های بسیار سنگینی در دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار می گیرد و نشان دهنده این است که دستگاه قضایی در این مبارزه به ویژه در رسیدگی به پرونده مفاسد اقتصادی جدی شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا ،  جعفری دولت آبادی در حاشیه دهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی در جمع خبرنگاران افزود: روند رسیدگی به این پرونده به خوبی پیش می رود و اگر به همین شکل رسیدگی ها ادامه یابد تا آخر خرداد محاکمه به اتمام خواهد رسید.
وی گفت: امروز هم جلسه دادگاه بسیار سنگین بود و طولانی نیز شد اما باید به دادگاه حق داد هنگامی که پرونده ای این چنین سنگین مورد بررسی قرار می گیرد باید با دقت روند رسیدگی انجام شود اما امیدواریم تا پایان خرداد محاکمات به پایان برسد.
دادستان تهران افزود: امروز دو دادگاه سنگین فساد بزرگ مالی و دادگاه جاسوسان سرویسهای موساد و سیا همزمان در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد.
جعفری دولت آبادی افزود: احکام ده نفر از ۱۵ نفر جاسوسی که قبلاً اعلام شده بود با سرویسهای جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در ارتباط هستند و تحت تعقیب دادستانی قرار داشته اند در هفته گذشته صادر و صدور احکام چند نفر باقیمانده نیز امروز انجام شد.
وی افزود: بر این اساس ۱۵ نفری که اعلام شده بود در آستانه محاکمه هستند احکامشان صادر شد.
دادستان تهران گفت: جمهوری اسلامی یک بار دیگر نشان داد که در شناسایی، ‌دستگیری و محاکمه این افراد توانایی زیادی دارد و نیروهای امنیتی توانستند در اقصی نقاط کشور این افراد را شناسایی و دستگیر کنند.
جعفری دولت آبادی افزود: ۱۰ نفری که حکمشان صادر شده است اغلب به حبس و یا رد مال و وجوهی که دریافت کرده بودند محکوم شدند.
وی  در پاسخ به این سؤال که احکامی که امروز صادر شده چیست؟ گفت: امروز در دادگاه فساد مالی حضور داشتیم و از احکام جدید خبری ندارم اما اغلب احکام صادر شده در حدود حبس است.
دادستان تهران درباره اجرای حکم قاتل شهید علیمحمدی نیز گفت: این حکم این هفته اجرا می شود.
 
 
 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.