دادسرای تهران به پلیس امنیت دستور تخلیه نیروهای وزارت ارتباطات از پژوهشگاه فضای مجازی را صادر کرد

۲۸اردیبهشت،

 

مدیر روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی گفت: صبح امروز برخی نیروهای وزارت ارتباطات از جمله مدیرکل حراست آنجا با ورود به ساختمان مرکز ملی فضای مجازی سعی در اشغال این مکان را داشتند بطوریکه با وارد شدن به اتاق‌ها و پایین آوردن تابلوها، فضا را بهم ریختند.
 
"سید محسن مروجی‌" در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: صبح امروز برخی نیروهای وزارت ارتباطات از جمله مدیرکل حراست آنجا با ورود به ساختمان مرکز ملی فضای مجازی سعی در اشغال این مکان را داشتند بطوریکه با وارد شدن به اتاق‌ها و پایین آوردن تابلوها، فضا را بهم ریختند. 
 
وی ادامه داد: این اشخاص مصوبه‌ای از طرف شورای عالی اداری مورخ ۲۸ اردیبهشت در دست داشتند که گویا در تاریخ ۲۵ اردیبهشت به امضای الهام(سخنگوی دولت) رسیده بود. 
 
مروجی در توضیح مصوبه مذکور گفت: این اشخاص در این مصوبه خواستار آن بودند که پژوهشگاه مرکز تحقیقات مخابرات که به مرکز ملی فضای مجازی واگذار شده است به وزارت ارتباطات بازگردد. 
 
وی با بیان این مطلب که چنین مصوبه‌ای شکل قانونی ندارد، تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۱۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، شورای عالی اداری نمی‌تواند مصوبه‌ای برای مرکز فضای مجازی داشته باشد چرا که این مرکز به امر مقام معظم رهبری تاسیس شده است. 
 
مدیر روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی به قضیه ادغام وزارت ارتباطات با وزارت امور مسکن و شهرسازی اشاره کرد و گفت: همچنین بر طبق قانون چند ماه قبل مجلس هرگونه انتقال، ادغام و جابه جایی نیز باید با دستور مجلس صورت گیرد. 
 
مروجی افزود: از آنجائیکه شورای عالی فضای مجازی خواهان پیگیری این قضیه از راه قانونی بود در برابر اقدامات امروز عواملین وزارت ارتباطات واکنش فیزیکی نشان نداد، اما مستندات خود را به دادسرای عمومی انقلاب تهران ارائه کرد. 
  
مدیر روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی در پایان اظهار داشت: دادسرای عمومی انقلاب تهران نیز طی نامه‌ای به پلیس امنیت تهران بزرگ دستور داد طبق مستندات ارائه شده وارد ماجرا شود و تحت نظر دکتر اخوان این اشخاص را از مرکز خارج کند و در صورت عدم پیروی، هویت اشخاص مشخص و صورت جلسه‌ای نیز تهیه شود. تقریبا بسیاری اشخاص از مرکز خارج شدند و عده‌ای مقاومت کردند؛ مرکز همچنان در حال پیگیری موضوع از طریق قانونی است. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.