دادگاه بین‌المللی کیفری پیرو سیاست‌های خصمانه سردمداران غربی است

۱۴م آذر ،

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: دادگاه بین‌المللی کیفری پیرو دولت‌هایی است که اقدامات آنها در راستای نسل کشی دنبال می‌شود.

 نادر خمسه‌ای در گفتگو با خبرنگار حقوقی، قضایی باشگاه خبرنگاران با اشاره به پیامدهای عضویت ایران در دادگاه بین‌المللی کیفری اظهار داشت: یکی از نکات منفی این مسئله این است که در صورت عضویت ایران در این دادگاه، باید احکام دادگاه علیه کشورمان را بپذیرم چراکه دادگاه بین المللی کیفری بیشتر از آنکه حقوقی باشد سیاسی است.

وی با اشاره به پیامد مثبت عضویت ایران در دادگاه بین‌المللی کیفری گفت: از آنجائیکه بیشتر اوقات بسیاری از مسائل کشورها از طریق سیاسی در سطح بین‌المللی مطرح می‌شود در صورت عدم پاسخگویی و بررسی مشکلات کشورمان از جانب این سازمان، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند تبلیغات وسیعی را علیه این دادگاه در سطح جهانی انجام دهد.

خمسه‌ای در ادامه تصریح کرد: متاسفانه دادگاه بین‌المللی کیفری بیشتر پیرو دولت‌هایی است که اقدامات آنها در راستای نسل کشی دنبال می‌شود.

این وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد: چندی قبل شکایتی از سوی برخی کشورها در راستای جنایت‌های سردمداران آمریکا علیه کشورهای ستمدیده در این دادگاه مطرح شد اما پرونده مدعیان این موضوع با تهدید ایالات متحده مبنی بر قطع بودجه این کشور در سازمان ملل مختومه باقی ماند.

گفتنی است؛ دو ماه قبل ملیندا تیلور مشاور حقوقی پسر قذافی به قضات دیوان بین‌المللی کیفری گفت:در صورتیکه سیف الاسلام قذافی در لیبی محاکمه شود، به اعدام محکوم خواهد شد، در نتیجه دیوان بین‌المللی کیفری با اعدام پسر قذافی مخالفت کرد!

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.