داروهای ترکیبی برای کاهش رشد تومورهای سرطان سینه موثرتر هستند

استفاده از داروهای ترکیبی برای کاهش رشد سرطان سینه و بقای عمر بیشتر زنان مبتلا به آن، مؤثرتر از استفاده هرکدام از داروها به تنهایی است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مجله پزشکی نیوانگلند، نتایج یک تحقیق از بررسی ۷۰۰ زن مبتلا به سرطان سینه نشان داد که استفاده از داروهای آناستروزول و فولوسترانت به صورت ترکیبی تا ۲۰ درصد بقای عمر افراد مبتلا به این سرطان را در مقایسه با گروه شاهد که فقط از یکی از این داروها استفاده می‌کردند، افزایش داده است.
نتایج حاصل از این گزارش می‌افزاید: با وجود هزینه‌های زیاد، مکانیسم اثر مصرف این داروها با هم علیه سرطان سینه با هورمون گیرنده‌های مثبت سرطان سینه که زیر گروه بیش از نیمی از تمام موارد سرطان‌های پستان است، بهتر و مؤثرتر خواهد بود.
براساس این گزارش محققان افزودند : داروی آناستروزول یا آرمیدکس منجر به کاهش سطح هورمون‌های استروژنی بدن شده و این در حالی است که فولوسترانت یا فاسلودکس مانع عملکرد گیرنده‌های استروژنی در سگینال‌دهی سلول‌ها می‌شود.
گفتنی است سرطان سینه، شایع‌ترین نوع سرطان در بین زنان است و هم اکنون در کشور ما بیشتر بیماران مبتلا به آن زنان جوان هستند و با وجود این که نمی‌توان از ایجاد سرطان سینه در زنان جلوگیری کرد ولی با تشخیص زودهنگام و به موقع می‌توان در درمان موفقیت‌آمیز آن نقش بسزایی داشت.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.