داروهای گیاهی ترک اعتیاد دارای دوزهایی از تریاک می باشند

۰۹م آذر ،

داروهای گیاهی ترک اعتیاد دارای دوزهایی از تریاک می باشند

داروهای گیاهی ترک اعتیاد دارای دوزهایی از تریاک هستند

یک متخصص داروهای گیاهی گفت: با بررسی و آزمایش های صورت گرفته بر روی بعضی از داروهای گیاهی ترک اعتیاد، دوزهایی از تریاک در این داروها ملاحظه شده که میزان آن نیز در این داروها متفاوت بوده است.

به گزارش راسخون، ˈفراز مجابˈ  در گفت و گو با خ ایرنا افزود: بعضی از عطاری ها بدون آگاهی در مورد سوابق بیماری فرد معتاد اقدام به تجویز بعضی از داروهای گیاهی ترک اعتیاد می کنند در حالی که مشخص نیست مواد تشکیل دهنده این داروها چیست هرچند که در بررسی های صورت گرفته، مشخص شد که بعضی از این داروها دارای دوزهایی از تریاک نیز می باشند.

وی با بیان اینکه اشخاص برای تهیه داروهای گیاهی باید به عطاری های دارای مجوز وزارت بهداشت مراجعه کنند؛ افزود: در بعضی از عطاری ها، داروهای گیاهی با عنوان ترک اعتیاد و دخانیات به فروش می رسد در حالی که سلامت این داروها مورد تایید نیست.

این متخصص داروهای گیاهی اضافه کرد: هیچ دارویی منجر به ترک اعتیاد در فرد نمی شود براین اساس اشخاص برای ترک اعتیاد باید به کلینیک های معتبر و مجاز ترک اعتیاد که دارای مجوز می باشند، مراجعه کنند.

مجاب افزود: ترک اعتیاد فقط از طریق دارو ممکن نیست براین اساس دارو درمانی باید در کنار روان درمانی صورت گیرد.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. mohammad:

    سلام ایا دریک شهر کوچک که ده مرکز ترک دارد.ده نفر در سال ترک می کنند.تاسفانهمتادون که ماده ای بسیار قوی تر از مورفین یا تریاک می باشد جا گزین گردیده است

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.