داروی بیماران صعب‌العلاج به قیمت سال قبل برمی‌گردد/ تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومانی دولت تازه برای دارو

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رسول دیناروند در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان غذا و دارو گفت: فشاری که مردم در حوزه غذا و دارو کشیدند کم نبوده، دولت قبلی تلاش کرد تا وضعیت را مساعد کند در شرایط فعلی هم نیازمند تصمیمات تازه در این حوزه هستیم تا مصوبات تازه راهگشای تأمین داروی مورد نیاز مردم شوند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: در حال تلاش هستیم تا افزایش هزینه داروی بیماران صعب‌العلاج،خاص و مزمن را جبران کنیم برای این کار باید اعتبارات لازم فراهم شود و می خواهیم در چارچوب اعتبارات بودجه، دولت سرعت ترخیص دارو را افزایش دهد.

دیناروند گفت: در حوزه جبران هزینه های دارویی به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در ردیف بودجه نیاز است که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن مربوط به افزایش قیمت دارو به عنوان مابه‌التفاوت دارو و ۴۵۰ میلیارد تومان آن به یارانه دارو برمی‌گردد و همینطور کمکی به بیماران صعب العلاج در ردیف دیگری نیاز است.

وی افزود: مجموع این اعتبارات نیاز است و اگر در بخش عمده ای مدیریت می کردیم از بسیاری هزینه‌ها پیشگیری می‌کرد.تأخیری وجود داشته که امیدواریم به زودی رفع شود و توافقات خوبی هم با بیمه در بخش اعتبار در حال انجام است تا افزایش قیمت دارو که ناشی از افزایش نرخ ارز بود را جبران کند و تعهدات خود را انجام دهد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بخش خوبی از آن به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان  را گرفته ایم و آماده هزینه کردن است و از دولت درخواست داریم زودتر از موعد سالانه آن را به وزارت بهداشت بدهد.

دیناروند در مورد پرداخت مابه‌التفاوت افزایش قیمت دارو به بیماران گفت: پرداخت قیمت دارو به بیماران از اساس شدنی نیست بنابراین برای حمایت از بیماران کاری می‌کنیم تا قیمت دارو در بازار برای این بیماران به همان قیمت قبلی  کاهش یابد.قیمت داروی بیماران خاص و صعب العلاج را به قبل از افزایش قیمت با پرداخت مابه التفاوت برمی گردانیم.

وی ادامه داد: این افزایش قیمت مقداری ناشی از افزایش نرخ ارز است که آن را جبران می کنیم البته این طور نیست که بیمار هزینه‌ای از جیب نپردازد بلکه همیشه بخشی از پول را می‌دهد اما وزارت بهداشت مابه‌التفاوت افزایش قیمت را حتماً خواهد داد.

دیناروند در مورد شائبه وجود مافیا در سازمان غذا و دارو گفت: شائبه‌ها زمانی است که سازمانی عملکردش شفاف نباشد اگر شفاف عمل کنیم و طبق قانون عمل کنیم مشکلی پیش نمی‌آید.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: عدم ثبات و اعمال سلیقه متأسفانه در سازمان غذا و دارو وجود داشته است که نباید این طور باشد.هیچ سلیقه‌ای نه کارشناس نه مدیرکل و نه بنده نباید حاکمیت داشته باشد باید قانون حاکم شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.