داشتن یک پیری سالم، با الگوهای صحیح تغذیه ای

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

از همین لحظه آغاز نمایید؛

تقویت رفتارهای سالم در دوران میانسالی، شانس داشتن یک پیری موفق را افزایش می‌دهد.

 به گزارش تفسیری گروه علمی باشگاه خبرنگاران؛ iبه نقل از وب‌دا، iبه نقل از نشریه انجمن پزشکی کانادا، محققان کالج لندن با بررسی رفتار و شیوه زندگی گروهی از اشخاص ۴۲ تا ۶۳ ساله طی ۱۶ سال مطالعه و ارزیابی بروز بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های سرطانی، قلبی – عروقی و سکته مغزی در آنها دریافتند رعایت رفتارهای سالم فردی در حد اعتدال با داشتن یک پیری موفق در آینده همراه است.

براساس این گزارش تفسیری محققان افزودند در مقایسه با اشخاصی که الگوهای سالمی در زندگی خود ندارند، iبهره‌گیری از رفتارهای زیستی صحیح مانند عدم مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی، خوردن میوه‌ها و سبزیجات و انجام فعالیت‌های ورزشی در دوران میانسالی، احتمال بروز بیماری‌ها در دوران پیری را iبه شدت کاهش می‌دهد.

نتایج حاصل از این گزارش تفسیری یک پیری موفق را iبه داشتن توانایی لازم برای تحرک، مهارت‌های شناختی و روانی مطلوب، عملکردهای تنفسی خوب و بدون داشتن بیماری‌های مزمن مانند دیابت، سرطان، بیماری‌های قلبی – عروقی و از کارافتادگی در سن ۶۰ سالگی و یا مسن‌تر در هر فرد می‌داند.

به گفته محققان رسیدن iبه دوران پیری جای نگرانی ندارد اما آنچه مهم است داشتن یک پیری سالم است که تضمین آن تحت کنترل خود اشخاص می‌باشد.

ارسال نظر :


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.