داعش در جریان قتل مامور نیروگاه هسته‌ای بلژیک



تاریخ انتشار: ۲۶ March 2016 | 4:30 pm

وقوع قتل در یکی از نیروگاه های هسته ای کشور بلژیک و مفقود شدن نشان تردد مامور مقتول، به فرضیه پلیس مبنی بر قصد داعش برای حمله به نیروگاه های هسته ای بلژیک قوت بیشتری بخشید.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه بلژیکی «ساعت آخر» از کشته شدن یکی از مامورین امنیتی نیروگاه هسته ای «تیهانج» واقع در شهر «شارلِروی» این کشور در بعد از ظهر روز پنجشنبه گذشته خبر داد.

به گزارش این روزنامه، مامور امنیتی بر اثر اصابت گلوله جان باخته و نشان ورودی وی به محل نیروگاه نیز به سرقت رفته است.

این خبر در حالی از سوی روزنامه ساعت آخر منتشر می شود که پلیس بلژیک ادعا کرد برادران «البکراوی» که در نتیجه عملیات انتحاری روز سه شنبه شهر بروکسل به هلاکت رسیدند، احتمالا نقشه انفجار یکی از نیروگاه های هسته ای کشور بلژیک را در سر داشتند.

به فاصله کمی پس از حملات تروریستی سال گذشته پاریس نیز پلیس بلژیک از دسترسی به ویدئویی خبر داد که حاکی از رصد اقدامات رئیس برنامه هسته ای این کشور از سوی تروریست های داعش با استفاده از دوربینی بود که به طور مخفیانه در بیرون محل سکونت وی کار گذاشته شده بود.

با این حال، ارتباط احتمالی میان قتل مامور امنیتی نیروگاه هسته ای بلژیک و حملات روز دوشنبه شهر بروکسل هنوز اثبات نشده است.

جالب آنکه علیرغم قتل این مامور امنیتی، وزارت کشور بلژیک تصمیمی مبنی بر افزایش سطح هشدار امنیتی در نیروگاه های این کشور اتخاذ نکرده است.

در روز سه شنبه هفته گذشته، دو عامل انتحاری در دو حمله پیاپی فرودگاه بروکسل و یکی از ایستگاه های مترو این شهر را هدف قرار دادند. در نتیجه این حملات که داعش مسئولیت آنها را به عهده گرفت، ۳۱ نفر کشته و نزدیک به ۳۰۰ نفر مجروح شدند.

منبع : مهر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.