دانشجویان نباید به صرف ابراز عقیده دادگاهی شوند

دبیر کل تشکیلات جامعه اسلامی گفت: انتظار جنبش دانشجویی از مسئولین این است که هر دانشجویی به صرف ابراز عقیده، با مخالفت و حکم قضایی روبرو نشود.

محمد پهلوان دبیر کل تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران ، در ارتباط با ابراز عقاید دانشجویان در فضای دانشگاهی اظهار داشت: محدودیت دانشجویان در ابراز عقایدشان در دانشگاه ها بسیار بیشتر شده است.

وی گفت: دانشجویان از سر دلسوزی برای نظام و حرکت در راستای آرمان های اصیل انقلاب اسلامی و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ناراحتی خود را از برخی مسایل کشوری در انتشار بیانیه ها و تجمعات دانشجویی نشان می دهند.

پهلوان در ادامه تصریح کرد: برخی از مسئولین در واکنش به فعالیت دانشجویانی همچون امیر حسین ثابتی(دانشجوی بسیجی دانشگاه تهران) به جای ارائه یک الگوی نمونه و روحیه انتقاد پذیری از خود، فضای انتقادی را به محیطی برای شکایت از منتقدین تبدیل کرده اند.

این فعال دانشجویی ابراز داشت: ثابتی نمونه کوچکی از موارد متعددی است که در سایر دانشگاه های کشور هم اتفاق می افتد و انتظار ما از مسئولین این است که این مسئله را به بهترین شکل حل کنند که هر دانشجویی به صرف ابراز عقیده، با مخالفت و حکم قضایی روبرو نشود.

دبیر کل تشکیلات جامعه اسلامی گفت: مخالفت با آزادی بیان در جامعه بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری و نظام مردم سالاری دینی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رهبر فقیه انقلاب، خواستار تحلیل مسائل مختلف از سوی دانشجویان هستند و مخالفت با ابراز عقاید دانشجویان برخلاف آرمان های انقلاب و در بلند مدت به ضرر نظام است./ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.