دانشجویان از حق بیمه دندانپزشکی برخوردار می شوند/ تعیین تکلیف دانشجویان فاقد بیمه پایه

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، با صدور بخشنامه ای به دانشگاههای کشور جزئیات بیمه دانش را در سال تحصیلی جدید اعلام کرد؛ بر اساس این بخشنامه دانشجویان می توانند از بیمه دندانپزشکی برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در راستای ارتقای سلامت دانشجویان شاغل به تحصیل در مراکز آموزش عالی سراسر کشور، مواردی را در خصوص بیمه دانش اعلام کرد.

بر این اساس، کیوان مرادیان – رئیس صندوق رفاه با صدور بخشنامه ای به دانشگاههای کشور، مواردی را متذکر شد و اعلام کرد: در حال حاضر تفاهم نامه بیمه دانش(تکمیلی و حوادث) میان صندوق رفاه دانشجویان و شرکت بیمه دی مبادله شده است، در صورت پذیرش شرایط و نرخ بیمه تفاهم نامه بیمه دانش توسط هر یک از شرکتهای بیمه ای دیگر، نام شرکت پذیرنده اعلام خواهد شد.

به گفته وی، عقد قرارداد تنها با یکی از شرکتهای معرفی شده و تنها در قالب فرم قرارداد ارسالی این صندوق امکان پذیر است و نماینده استانی صندوق در تمام مراحل عقد قرارداد نظارت داشته و به عنوان ناظر قرارداد نقش ایفا خواهد کرد.

وی در ادامه این بخشنامه تاکید کرد: پوشش بیمه حوادث برای تمام دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور الزامی بوده و حق بیمه سالانه به میزان ۲ هزار تومان است.

به گفته مرادیان، پوشش بیمه تکمیلی فعلاً برای دانشجویان اختیاری بوده و دانشجویان در صورت برخورداری از بیمه پایه (خدمات درمانی، تامین اجتماعی و …) می توانند از بیمه تکمیلی دانش استفاده کنند.

با اعلام صندوق رفاه دانشجویان، متقاضیان بیمه تکمیلی درمان می توانند تعهدات بیمه تکمیلی درمان خود را از بین دو بسته پیشنهادی  ب – ۱ (فاقد پوشش دندانپزشکی و عینک) و ب – ۲ (دارای پوشش دندانپزشکی و عینک) انتخاب کنند و امکان پرداخت وام بیمه دانش و به میزان ۱۰۰ درصد حق بیمه تکمیلی(ماهیانه مبلغ ۵ هزار و ۲۰۰ تومان برای بسته ب – ۱ و مبلغ ۸ هزار و ۳۰۰ تومان برای بسته ب – ۲ ) به دانشجویان متقاضی میسر است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در ادامه اعلام کرد: بهره مندی دانشجویان از تسهیلات بیمه دانش صندوق رفاه (وام بیمه دانش) منوط به عقد قرارداد دانشگاه با یکی از شرکتهای معرفی شده و ارسال یک نسخه از قرارداد معقد شده( و مورد تایید نمایند استانی صندوق) به صندوق رفاه دانشجویان است.

مرادیان درباره دانشجویان بیمه، تاکید کرد: دانشجویان فاقد بیمه پایه می توانند همانند سالهای گذشته، از طریق دانشگاه و بر اساس تفاهم نامه این صندوق با سازمان بیمه سلامت مشمول بیمه شوند.

این مقام مسئول صندوق رفاه خطاب به دانشگاههای کشور اعلام کرد: با توجه به اهمیت سلامت دانشجویان، در صورت عدم اجرای هر یک از موارد فرایند پوشش بیمه ای دانشجویان، تمام مسائل و مشکلات احتمالی به عهده دانشگاه است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.