دانشجو‌های پرستاری به کمک “پرستاران” می‌آیند

فروردین ۱۴۰۳

به راحتی می‌توان از ظرفیت دانشجوهای دانشکده‌های پرستاری با تعریف متقابل برای جبران کمبود پرستار استفاده کرد.

دکتر میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: یک برنامه دراز مدت برای رفع کمبود “پرستار” داریم که این برنامه تغییر ظرفیت دانشکده‌ها و میزان پذیرش آن‌ها است، منتها این برنامه نیاز به زمان طولانی مدت دارد و دست ما را به سرعت در این زمینه باز نمی‌کند. 

وی گفت: هم اکنون ۱۶۰ دانشکده پرستاری داریم که میانگین در هر دانشکده ۴۰۰ نفر دانشجو وجود دارد، به راحتی می‌توان از ظرفیت این دانشجو‌ها با تعریف متقابل کمبود این نیرو را رفع کرد. 

میرزابیگی تصریح کرد: تربیت کمک پرستار در آن سطوحی که قبلا توسط کمک بهیاران ارائه شده نیز در حال انجام است. 

وی با بیان اینکه سالانه ۱۰ هزار نفر کمک پرستار تربیت می‌شود، اظهار کرد: مشکلی در تربیت و تزریق آن‌ها وجود ندارد و این کمک پرستاران جایگزین پرستاران نمی‌شوند بلکه جایگزین کمک بهیار می‌شوند. 

وی ادامه داد: پرستاران هم اکنون به عنوان کار آموزی و کار ورزی به بالین می‌روند ولی بسیار به عنوان نیروی انسانی نمی‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد. 

یکی از ابزارهای رفع کمبود پرستار استفاده از دانشجویان است و به سبب اینکه حقوق متقابلی را تعریف نکردیم بسیار در بالین احساس مسئولیت نمی‌کنند ما در این مورد طرحی را داریم به نام طرح مهاد که آماده بود و به محض اتمام جلسات کار‌شناسی مشکل کمبود پرستار برطرف می‌شود. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.