دانشکده طب سنتی در مازندران راه‌اندازی می‌شود

مسئول راه‌اندازی دانشکده طب سنتی در مازندران گفت: با جدیت پیگیر راه‌اندازی دانشکده طب سنتی در مازندران هستیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، دکتر محمد آزادبخت با بیان اینکه از سال گذشته پیگیر راه اندازی این دانشکده در مازندران بودیم، اظهار داشت: با جدیت پیگیر راه‌اندازی این دانشکده در مازندران هستیم.

وی با اشاره به اینکه به منظور راه اندازی این دانشکده ۴ گروه تحت عنوان طب سنتی، داروسازی سنتی، اخلاق پزشکی و تاریخ علوم پزشکی تشکیل شد، افزود: برای هر یک از این گروه‌ها مدیران مربوطه انتخاب شدند.

مسئول راه اندازی دانشکده طب سنتی در مازندران خاطرنشان کرد: برای هر یک از این گروها نیز ۵ تا ۱۰ عضو هیات علمی مرتبط با آن گروه انتخاب و دعوت به همکاری شدند.

دکتر آزاد بخت گفت: برای راه‌اندازی طب سنتی نیاز به ۳ رشته طب سنتی- داروسازی سنتی و تاریخ علوم پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه با هریک از این گروه‌ها نیز نشست‌هایی در خصوص نحوه فعالیت و همکاری آنان برگزار شد، تصریح کرد: برای شناسایی پتانسیل‌های موجود بازدیدهایی نیز از کلینیک مصطفویان و طوبی، دانشکده پزشکی و آزمایشگاه مرجع قطب شمال به عمل آمد.

مسئول راه‌اندازی دانشکده طب سنتی در مازندران تصریح کرد:در بازدیدهای به عمل آمده اعضای گروه نظر مثبت خود را به دبیرخانه فرهنگ ادب و میراث پزشکی اعلام کردند که دبیرخانه نیز باید نظر خود را به شورای گسترش اعلام کند.

دکتر آزادبخت ادامه داد:پیش‌بینی می‌شود شورای گسترش در آذر ماه امسال تشکیل شود و در صورت تصویب راه‌اندازی دانشکده طب سنتی در این استان، دانشگاه علوم پزشکی مازندران آمادگی جذب دانشجو از بهمن ماه امسال را دارد.

وی با بیان اینکه دانشکده طب سنتی در صورت راه‌اندازی نهمین دانشکده دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواهد بود، افزود: پیگیر راه‌اندازی دو دانشکده توانبخشی و فناوری‌های نوین در این مجموعه دانشگاهی هستیم.

گفتنی است دکتر محمد آزاد بخت معاون آموزشی دانشگاه با حفظ سمت از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، به عنوان مسول راه اندازی دانشکده طب سنتی در این استان معرفی شد.

انتهای پیام


ایسنا

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. معصومه زهره وندی:

    با سپاس لطفا شرایط ثبت نام را توزیع دهید اطلاع رسانی بیشتر باشد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.