دانشگاهها حمایت از تولید ملی را فرهنگ سازی کنند

دانشگاهها حمایت از تولید ملی را فرهنگ سازی کنند

جام جم آنلاین: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت : دانشگاهها برای حمایت از تولیدات داخلی فرهنگ سازی کنند.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ،محمد حجت الاسلام و المسلمین محمدیان  با تاکید بر اینکه دانشگاهها باید بسترسازی و فرهنگ سازی حمایت از تولید ملی را برعهده گیرند افزود : دانشگاهها ، مراکز پژوهشی باید با تولید دانش و فناوریهای لازم به تولید ملی کمک کنند وهمچنین در خریدهای خود به جای کالاهای خارجی  محصولات داخلی را تهیه کنند

وی در همایش سراسری روسای دانشگاهها ، پژوهشگاهها و پارکهای علم و فناوری اظهار داشت : مقام معظم رهبری سال جدید را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام نهادند تا ملت ایران با سرلوحه قرار دادن این شعار، همچون گذشته ، سرافراز و سربلند و با تکیه بر توان داخلی  به حرکت مقتدرانه خود در عرصه جهانی ادامه دهند.

رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاهها گفت: دانشگاه ها باید کارگروه حمایت ازتولید ملی را تشکیل دهند و از تمام توان و ظرفیت خود برای رونق اقتصاد کشور استفاده کنند .

وی در ادامه سخنان خود، گسترش کرسی های آزاد اندیشی را یکی ازوظایف مهم روسای دانشگاهها  ذکر کرد و گفت: این مساله مطالبه جدی  مقام معظم رهبری است و دانشگاهها باید با  فراهم آوردن بستر های لازم  ازاین مقوله حمایت کنند تا دانشجویان و تشکل های دانشجویی کرسی های آزاد اندیشی را در چارچوب قانون و در موضوعات مختلف برگزار کنند.

حجت الاسلام محمدیان تاکید کرد : طرح دیدگاه های مختلف فکری به افزایش نشاط در محیط دانشگاهها کمک می کند همچنین  طرح انتقادات سازنده درجامعه دانشگاهی کشور کمک  و مساعدت به مسئولان اجرایی کشور  محسوب می شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.