دانش‏ بنیان کردن از اهداف مهم طرح توسعه کشاورزی است


دانش‏ بنیان کردن از اهداف مهم طرح توسعه کشاورزی است

۱۴:۴۴ (سه شنبه ۹ خرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: دانش‏ بنیان کردن کشاورزی یکی از مهم‏ترین اهداف طرح توسعه کشاورزی است.

سیدمحمد موسوی در جلسه ‏ای که با حضور مسئولان شهرستان فیروزکوه برگزار شد، تامین امنیت غذایی و صادرات محصولات کشاورزی را از جمله مهم‏ترین و محوری‏ترین برنامه‏های بخش کشاورزی عنوان کرد.
وی تصریح کرد: علاوه براینکه استان تهران یک مرکز سیاسی و کانون جمعیتی محسوب می‏شود، در تولید محصولات مختلف کشاورزی دارای جایگاه ویژه و مقام‏های نخست است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه این استان در زمینه تولید گیلاس و ذرت علوفه‏ای دارای جایگاه ویژه است، افزود: همچنین این استان در زمینه تولید سیب درختی رتبه دوم و در زمینه تولید ماهیان زینتی با ۷/۱۵ میلیون قطعه رتبه نخست را دارد.
وی تاکید کرد: با تمام توان در بخش تولید محصولات کشاورزی با هدف صادرات محصولات خود در حال حرکت هستیم. 
موسوی با اشاره به طرح‏های قابل بهره‏برداری جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در راستای توسعه بخش کشاورزی تعداد زیادی از طرح‏های مهم این سازمان در آینده‏ای نزدیک بهره‏برداری می‏شود.
وی تامین امنیت غذایی برای جوامع انسانی، دانش‏ بنیان کردن کشاورزی به عنوان بهترین راهکار تحقق خودکفایی در عرصه محصولات کشاورزی و استفاده بهینه از ظرفیت‏ها برای ایجاد کشاورزی با تولید اقتصادی و توسعه پایدار را از مهم‏ترین اهداف طرح توسعه کشاورزی عنوان کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان کرد: شهرستان فیروزکوه در سه سال اخیر توانسته مقام نخست شهرستان‏های استان تهران را به خود اختصاص دهد که این موفقیت‏های به دست آمده حاصل پیگیری‏های مستمر و پشتکار مدیریت جهاد کشاورزی و همکاری مجموعه مدیریتی و حاکمیتی شهرستان فیروزکوه است.

.

.

.

.

.

.

.

موج


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.