دانش و فناوری در فعالیت های کشاورزی باید تقویت شود

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ‘ محمد میثمی تبار ‘ روز پنجشنبه در همایش نقش آموزش در مدیریت منابع انسانی جهاد کشاورزی مازندران در ساری ، آموزش را الزامی قانونی و شرعی در فعالیت های کشاورزی دانست و افزود : دست اندرکاران این بخش به آموزش مستمر نیاز دارند.

وی با تاکید بر اینکه برای بهره گیری از طرفیت های کشاورزی و منابع آب و خاک ، نقش نیروی انسانی مهم است ، ادامه داد : آموزش ، محور اصلی توانمند سازی نیروی انسانی است.

میثمی تبار با اشاره به اینکه فعالیت های سخت افزاری بدون پشتوانه نرم افزاری موجب هدر رفتن سرمایه می شود ، گفت : با توجه به اهمیت امنیت غذایی و وجود ظرفیت بالای این بخش در کشور ، آموزش که موجب توسعه پایدار کشاورزی می شود ، باید نهادینه شود.

وی ، استفاده از نیروی انسانی را فرصت دانست و افزود : به خاطر برخی اختلاف سلیقه های سیاسی ، مدیران باتجربه براحتی از دست می روند.

مدیر کل آموزش کارکنان وزارت جهاد کشاورزی گفت : نیروی انسانی آموزش دیده در دستگاه های اجرایی همانند اموال بیت المال محسوب می شوند و در صیانت از این نیروها باید تلاش شود.

وی با اشاره به این نکته که نیروی انسانی کارآزموده محور توسعه است ، افزود : معتقدم بخش کشاورزی با توسعه منابع انسانی پیشرفت می کند.

میثمی تبار با بیان اینکه نظام آموزش کارکنان دولت متصل به آموزش عالی شده است، گفت: آموزش های هدفمند دانشگاه پیام نور برای کارکنان دولت برنامه ریزی شده است.

وی تعداد کارکنان وزارت جهاد کشاورزی را ۸۶ هزار و ۱۵ نفر اعلام کرد و افزود : طبق نیاز سنجی ، نرم افزاری های سامانه الکترونیکی آموزش وزارت جهاد کشاورزی بومی سازی شد.

میثمی تبار بیان داشت : وزارت جهاد کشاورزی به دنبال برنامه های آموزشی محصول محور است تا خروجی تحقیقات و پژوهش به عنوان ورودی آموزش تلقی شود.

مازندران ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که در آن ۷۲ محصول کشاورزی تولید می کند.

مازندران در تولید ۱۵ نوع محصول کشاورزی رتبه نخست کشور را دارد.ک/۲

۲۵۸۵/۱۶۵۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۳۸۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.