داور بین المللی پینگ پنگ: داور باید از جیب مایه بگذارد!

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

داور بین المللی تنیس روی میز بانوان گفت: iبها رفت و برگشت iبه هر مسابقه بین المللی برای قضاوت نمودن بر عهده داور است و از این رو برایمان صرف نمی‌کند، در خارج از کشور قضاوت کنیم.

پراوانه خلوتی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: ایران از نظر داوری در تنیس روی میز نیرو های خوبی را چه در بخش آقایان و چه در بخش بانوان دارد، ۴۰ یا ۵۰ داور بین المللی دارد و ۳۰ نفر داور درجه یک در سطح ایران می باشند iبه علاوه ۲ داوری که حاوی مدرک معتبر داوری بلووچ می باشند و این ها افتخار بزرگی است.

وی در پاسخ اینکه چرا هیچ کدام از داوران بین المللی ایران iبه دنبال گرفتن مدرک سرداوری بین المللی نرفته اند، گفت: سبب اینکه هیچ کدام از داوران بین المللی iبه دنبال سرداوری بین المللی نرفته اند این است که فدراسیون تنیس روی میز نمی‌دانم iبه چه سببی بودجه ندارد یا غیره، کمک iبها ای برای گرفتن این مدرک iبه داوران نمی‌دهد.

وی اضافه نمود: iبها گرفتن این مدرک بسیار سنگین است iبه علاوه اینکه باید شرایط لازم پذیرش آن مثل رزومه کاری و تجربه قضاوت در چند مسابقه بین المللی را داشته باشی تا اجازه بدهند در کلاس های آنها شرکت کنی.

این نکته را هم نمی‌توان نادیده گرفت که ممکن است هرگز در این امتحان قبول نشوی iبه همین سبب iبها نمودن iبه صرفه نمی باش و هیچ کدام از داوران علاقه ای برای گرفتن این مدرک ندارند.

خلوصی خاطر نشان نمود: iبها ای که iبه داوران بین المللی و در هر قضاوت خارج از کشور می‌دهند بسیار کم است از این رو داوران بین المللی حتی برای قضاوت نمودن در میادین بین المللی هم رغبتی ندارند زیرا فقط پول ایاب و ذهاب iبه خارج از کشور برگردنشان می‌افتد بدون اینکه پولی برایشان داشته باشد.

داور بین المللی تنیس روی میز کشورمان درباره قضاوتهای داخل ایران بیان نمود: در بازی های لیگ در ایران هر تیمی که میزبان مسابقات باشد از داوران دعوت می‌کنند.

اما مشکل اصلی این است که در بسیاری از مسابقات برای صرف iبها کمتر معمولا از داوران درجه ۲ و ۳ استفاده می‌کنند و داوران بین المللی را کنار می‌زنند این سبب می‌شود انگیزه داوران سطح بالاتر از بین برود.

وی اضافه نمود: متاسفانه این موضوع ناشی از سیاستهای غلط ارگانها است و هیچ کس ناظر این معضلات نمی باش، ممکن است قضاوت داوران درجه ۲ و ۳ در مسابقات منطقه ای مشکل بسیاری نداشته باشد اما داوری آنها در مسابقات معتبر کشوری را می‌توان iبه حق درد جامعه ورزش دانست.

خلوصی که سابقه قضاوت در فینال رقابتهای تنیس روی میز قاره ها در ژاپن و داوری در تورنمنت بین المللی چین را نیز در کارنامه فعالیت های خود دارد درباره مسابقات بین المللی دهه فجر که قرار است آذرماه برگزار شود بیان نمود: سال قبل من در این رقابتها قضاوت نکردم زیرا در گرگان برگزار شد و نمی‌توانستم iبه دلایلی از تهران خارج شوم، در مسابقات امسال هنوز مشخص نمی باش چه کسی سرداور بانوان است.

وی در انتها خاطر نشان نمود: iبها ای که در داخل از کشور iبه داور بین المللی می‌دهند فقط ۱۰ هزار تومان بیشتر از داوران درجه پایین تر است و چیزی نصیب داوران بین المللی نمی‌شود./آق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.