داوود اغلو: ترکیه از بهبود روابط ایران و مصر خشنود می‌شود

۱۸ام بهمن ،

youm7.jpg4.jpg

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به این که ایران و مصر همسایه این کشور می باشند، تاکید کرد: ترکیه از بهبود روابط ایران و مصر خشنود می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی خبری مدیا ۷۳، احمد داوود اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که برای حضور در نشست وزیران خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی در مصر به سر می‌برد، دربارهٔ‌ی سفر محمود احمدی‌نژاد به عنوان اولین رییس‌جمهور ایران به مصر گفت: ما همواره از افزایش رفت و آمدهای منطقه‌یی در سطوح عالی حمایت می‌کنیم. این رفت و آمدها برای گسترش صلح و گفت‌وگوهای ماندگار منطقه‌یی بسیار مفید است.

او ادامه داد: ایران و مصر دو کشور مهم در منطقه می باشند. حتی زمانی که روابط دو کشور تیره شده بود، ما دو طرف را به بهبود روابط تشویق می‌کردیم. ایران و مصر دو کشور همسایه ما می باشند که یکی از طریق خشکی و دیگری از طریق دریا با ما همسایه‌اند. ترکیه از بهبود روابط ایران و مصر خشنود می‌شود.

وی دربارهٔ‌ی محورهای اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی افزود: در این اجلاس، موضوعات مهم جهان اسلام به‌خصوص سوریه و مالی مطرح است. هم‌چنین تحولات خاورمیانه نیز یکی از موضوعات اصلی و مورد گفت‌وگو خواهد بود.

وزیر خارجه ترکیه دربارهٔ‌ی ریاست دوره‌یی سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: در این باره کشورهایی مانند آذربایجان، ایران و اندونزی نامزد می باشند. در گفت‌وگوهای خود با همتایان ایرانی و اندونزیایی این موضوع را مطرح می‌کنم تا ریاست بعدی سازمان همکاری‌های اسلامی را ترکیه بر عهده بگیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.