دبیر خانه دائمی دامپزشکی اکو در تهران افتتاح شد

پس از گذشت دو سال از مصوبه اجلاس سران کشورهای عضو اکو، دبیرخانه دائمی دامپزشکی اکو با عنوان اکو-وکو در ایران افتتاح شد.

به گزارش ایانا ،در مراسم افتتاحیه این دبیرخانه نمایندگانی از کشورهای پاکستان، آذربایجان و ترکیه حضور داشتند. دکتر سید محسن دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، تاسیس دبیر خانه مذکور را موجب ارتقاء همکاری کشورهای عضو اکو در رابطه با موضوعات مختلف مربوط به دامپزشکی از جمله پیشگیری از ابتلاء به بیماریهای مشترک بین دام و انسان و ارتقاء سطح بهداشت عمومی دانست و افزود: موضوع جلوگیری از قاچاق دام زنده به کشور را از طریق این دبیرخانه پیگیری خواهیم کرد.

وی اضافه کرد : با تاسیس این دبیرخانه مسایل تشخیصی و همکاری هایی که از نظر مسایل قرنطینه ای دام باید میان کشورهای عضو سازمان همکاریهای اقتصادی(اکو) برقرار شود گسترش می یابد.

دکتردستور ابراز امیدواری کرد : با همکاری های ۱۰ کشور عضو اکو، در برگزاری نشست های آموزشی و تخصصی سران سازمان های دامپزشکی این کشورها و برنامه های آموزشی که میان کشورها برگزار می شود نتایج خوبی داشته باشیم.

از دیگر مدعوین این افتتاحیه، دبیر کل سازمان همکاریهای اقتصادی ( اکو) بود که تاسیس این دفتر را در گسترش همکاری های دامپزشکی کشورهای عضو اکو بسیار مهم دانست و گفت : اقدامات دبیر خانه دائمی دامپزشکی اکو در تامین بهتر امنیت غذایی کشورهای عضو موثر است.

دکتر شامیل آلسکروف با اشاره به اینکه ایران میزبان دائمی دبیرخانه سازمان همکاریهای اقتصادی است افزود : ایران در زمینه برنامه های اکو بسیار مؤثر عمل کرده و فعالیتهای زیادی انجام داده است که یکی از آنها تاسیس دبیرخانه کمیسیون دامپزشکی است.

اکو یک سازمان منطقه ای دولتی محسوب می شود که در سال ۱۹۸۵ از سوی ایران ، پاکستان و ترکیه با هدف پیشبرد همکاریهای اقتصادی ، فنی و فرهنگی میان کشورهای عضو تاسیس شد.

سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) در سال ۱۹۹۲ کشورهای افغانستان، آذربایجان ، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان،ترکمنستان و ازبکستان را هم به عضویت پذیرفت.

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.