دبیر دوم کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد: تهیه طرح ساماندهی جذب نیروی انسانی در بازار کار

جمعه ۱۳ مرداد – ۱۱:۵۲:۱۰ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – دبیر دوم کمیسیون اجتماعی مجلس از تهیه طرحی برای ساماندهی جذب نیروی انسانی در بازار کار خبر داد و گفت: هدف طراحان این است که جذب متقاضیان کار تنها از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، عباس قائید رحمت اظهار داشت: تعدادی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و سایر نمایندگان خانه ملت به دنبال تهیه طرحی هستند که براساس آن جذب نیروی انسانی به صورت یکپارچه انجام شود؛ به طوری که معرفی و استخدام نیروی متقاضی کار صرفاً از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت پذیرد.
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس نهم ادامه داد: در صورت تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی هیچ کارفرمایی اجازه نخواهد داشت رأساً اقدام به جذب نیرو کند مگر آنکه از میان نیروهای بیکاری که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده و دارای کارت بیکاری هستند؛ براساس اولویت بندی این وزارتخانه  جذب نیرو را انجام دهد.
وی با اشاره به نارضایتی مردم از پدیده پارتی بازی در استخدام و جذب نیروی انسانی عنوان کرد: گلایه مردم این است که به رغم داشتن کارت بیکاری و مدت ها انتظار برای کسب فرصت شغلی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامی برای جذب آنان در بازار کار انجام نداده است و اغلب اوقات افرادی که از روابط خاصی برخوردارند موفق به یافتن شغل برای خود می شوند.
قائید رحمت تصریح کرد: از همین رو تعدادی از نمایندگان مجلس به فکر تهیه طرحی برای ساماندهی جذب نیروی انسانی هستند که طبق آن متقاضیان کار می توانند به صورت آنلاین اقدام به ثبت نام کرده و کارت بیکاری دریافت کنند و هر جا و هر زمان که نیاز به نیروی انسانی وجود داشته باشد طبق اولویت بندی و امتیازدهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جذب بازار کار شوند.
این نماینده مجلس نهم با تأکید بر اینکه باید کارشناسی دقیقی در مورد این طرح انجام شود، بیان کرد: مدت انتظار برای فرصت شغلی، تأهل و دارا بودن مهارت از فاکتورهایی است که می تواند در طرح مذکور به عنوان امتیاز مثبت برای متقاضیان کار مدنظر قرار بگیرد.
دبیر دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از طرح مذکور این است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی موضوع کار و اشتغال در کشور وارد عمل شود و افراد بیکار بتوانند در اولین فرصت ممکن شغل مناسبی بیابند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۳۱۱۵۲۱۰۲۳۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.