دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس: باید سکویی برای انرژی هسته‌یی صلح‌آمیز ایجاد کرد

۲۱ آبان ،

دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس اعلام کرد که کشورهای عضو این شورا باید مرکزی را برای نظارت مواد رادیواکتیو هسته‌یی تشکیل دهند تا به عنوان سکویی برای استفاده از انرژی هسته‌یی برای مقاصد صلح‌آمیز مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبداللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در سومین سمینار سالانه تسلیحات کشتار جمعی و خطرات حاصل از حوادث هسته‌یی، گفت که کشورهای عضو این شورا قصد دارند به اهداف استراتژیک کلیدی در این زمینه دست یابند: محافظت از شورای همکاری خلیج‌فارس در برابر همه تهدیدات منطقه‌ای و جهانی، تحقق رشد اقتصادی و توسعه انسانی در بالاترین سطح و بهبود مدیریت بحران‌ها و موقعیت‌های اضطراری.

به گزارش تفسیری پایگاه خبری عرب نیوز، عبداللطیف الزیانی تاکید کرد که هر کشوری این حق را دارد به انرژی هسته‌یی برای مقاصد صلح‌آمیز طبق استانداردهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دست یابد.

دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس گفت: کشورهای عضو شورا به تقویت توانایی‌های مشترک‌شان از جمله برقراری یک مرکز دریایی منطقه‌ای و یک سیستم دفاع هوایی که واکنش مشترک به همه تهدیدات رادیولوژیکی و بیولوژیکی را تضمین می‌کند، متعهد می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.