دبیرکل ناتو: از ترکیه در برابر سوریه دفاع می‌کنیم

۲۲ آبان ،

afp6-11.jpg

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که این ائتلاف نظامی از ترکیه در برابر سوریه دفاع می‌کند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد: ناتو به عنوان یک سازمان هر آنچه در توان دارد برای حمایت و دفاع از ترکیه که یک کشور هم‌پیمان است، بکار می‌گیرد.

وی افزود: ما برنامه‌های بسیاری داریم تا مطمئن شویم می توانیم از ترکیه دفاع و حفاظت کنیم و این روند به همین منوال ادامه خواهد داشت تا از عدم تکرار حملات به مواضع ترکیه اطمینان حاصل شود.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی از توافق به عمل آمده میان گروه‌های جناح مخالف سوریه برای کنار گذاشتن اختلافات و تشکیل ائتلاف استقبال کرد و گفت: اپوزیسیون غیرمنسجم یک مشکل است لذا لازم است یک جناح مخالف منسجم‌تر شکل گیرد.

دبیرکل ناتو گفت: آنچه در دوحه روی داد در واقع یک گام بزرگ به سمت جلو است. با این حال باید دید این جناح مخالف منسجم و متحد شده تا چه اندازه قدرتمند عمل می‌کند.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز گزارش تفسیری داد: دبیرکل ناتو در خصوص دستگیری مخالفان دولت تازه گرجستان ابراز نگرانی کرد و از مقامات این کشور خواست از این مساله اطیمنان حاصل کند که در دادگاه رسیدگی به پرونده‌های اشخاص دستگیر شده انگیزه سیاسی در روند قضاوت تاثیر نداشته باشد.

راسموسن اظهار داشت: من درباره اتفاقهایی که پس از انتخابات در گرجستان به وقوع پیوسته به شدت نگران هستم و این نگرانی تنها مربوط به دستگیری مخالفان دولت در این کشور نمی‌شود.

دبیرکل ناتو اظهار داشت: وظیفه رسیدگی به پرونده‌های اشخاص دستگیر شده برعهده سیستم قضایی گرجستان است اما بدون شک این مساله از اهمیت بسزایی برخوردار است که محاکمه این اشخاص تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار نگیرد.

وی افزود: ما بدون شک تحولات و اتفاقها در گرجستان را با دقت بسیار بسیار بسیار دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.