دبیر انجمن خودروسازان خبر داد: تمام خودروها تا اول تیر یورو۴ می‌شود

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

دبیر انجمن خودروسازان خبر داد: تمام خودروها تا اول تیر یورو4 می‌شود

دبیر انجمن خودروسازان خبر داد:
تمام خودروها تا اول تیر یورو۴ می‌شود

پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان در مورد مهلت جدید دولت به خودروسازان برای تولید خودروی یورو ۴، گفت: این مهلت جدید به دلیل عدم عرضه سراسری سوخت یورو ۴ داده شده، زیرا همه خودروهای تولیدی تا ابتدای تیرماه به استاندارد جدید مجهز خواهند شد.

به گزارش ممتازنیوز، احمد نعمت‌بخش در مورد مهلت جدید داده شده به خودروسازان برای تولید خودرو با استاندارد یورو ۴ اظهار داشت: طبق توافق قبلی با سازمان محیط زیست قرار بود همه خودروها از ابتدای تیرماه با استاندارد یورو ۴ تولید شوند، ولی اخیراً طبق مصوبه دولت، این زمان به ابتدای شهریورماه موکول شده که احتمالاً به دلیل عدم توزیع سراسری سوخت یورو ۴ بوده است.
وی با بیان اینکه خودروسازان سعی می‌کنند خودروهای خود را تا ابتدای تیرماه به استاندارد یورو ۴ مجهز کنند، گفت: در حال حاضر بسیاری از خودروهای تولید داخل با استاندارد یورو ۴ تولید می‌شوند.
نعمت‌بخش در پاسخ به این سوال که چرا خودروسازان هر بار برای تولید خودروی یورو ۴ مهلت می‌گیرند؟ گفت: قرار بود سوخت با استاندارد یورو ۴ حدود شش ماه قبل از تولید خودرو با استاندارد یورو ۴ در کشور توزیع سراسری شود که این مسئله عملی نشد و پس از آن نیز قرار شد ابتدا در ۸ کلانشهر توزیع بنزین یورو ۴ انجام شود که این اتفاق هم تنها در تهران عملی شد.
به گفته وی، طبق تصمیم اخیر دولت تمام خودروهای بنزینی از ابتدای شهریورماه با استاندارد یورو ۴ و خودروهای دیزلی با استاندارد یورو ۳ تولید خواهند شد.
دبیر انجمن خودروسازان ادامه داد: خودروهای تولیدی با استاندارد یورو ۴ در صورت استفاده از بنزین یورو ۲ دچار آسیب فنی می‌شوند که این به ضرر مصرف‌کننده است.
به گزارش فارس،وی در پاسخ به این سوال که خودروسازان از یک طرف قیمت خودرو را افزایش می‌دهند و از طرف دیگر نگران مصرف‌کننده و آسیب فنی قطعات خودروهای یورو ۴ هستند، چرا بین این دو موضوع تناقض وجود دارد؟ گفت: افزایش قیمت خودرو به دلیل بالا رفتن نهاده‌های تولید مانند هزینه دستمزد و قیمت مواد اولیه است، وگرنه خودروسازان به دنبال افزایش قیمت نیستند زیرا در این صورت، مشتریان شرکت‌های خودروساز کاهش خواهند یافت.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.