دبیر دوم کمیسیون صنایع مجلس خبر داد: کاهش تعرفه واردات به ضرر تولیدکنندگان داخلی است

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

دبیر دوم کمیسیون صنایع مجلس خبر داد: کاهش تعرفه واردات به ضرر تولیدکنندگان داخلی است

دبیر دوم کمیسیون صنایع مجلس خبر داد:
کاهش تعرفه واردات به ضرر تولیدکنندگان داخلی است

دبیر دوم کمیسیون صنایع مجلس اعلام کرد: در شرایط فعلی کاهش تعرفه واردات خودرو به ضرر تولیدکنندگان داخلی خواهد بود.

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار ممتازنیوز، با بیان این مطلب گفت: با ارائه تسهیلات به شرکت های خودروسازی با هدف ارتقا کیفیت در بازار داخلی و ایجاد فضای رقابتی در این بخش می توان کاهش تعرفه واردات خودرو را تحقق بخشید.
وی با بیان اینکه اهداف قانون ارتقای کیفیت خودرو توسط خودروسازان محقق نشده است، افزود: متاسفانه با توجه به اعمال تحریم در صنعت خودرو و در پی آن مشکلات نقدینگی و نوسانات نرخ ارز ارتقا کیفیت توسط خودروسازان داخلی محقق نشد و این امر با حمایت دولت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی میسر خواهد شد.
بیاتیان در پاسخ به این سوال که مهمترین راهکار برای جلوگیری از ایجاد انحصار در بازار چیست؟ اظهار داشت: باید شرایطی فراهم کرد تا بخش خصوصی بتواند در این بازار فعالیت داشته باشد و سهام خودروسازان نیز از حالت دولتی و شبه دولتی خارج شود و همچنین با مستقل شدن شرکت های خودروسازی و تولید خودروهای داخلی در سطح جهانی می توان انحصار بازار داخلی را جبران کرد.
وی تصریح کرد: بهترین راهکار برای تعیین تعرفه واردات خودرو در بودجه سال آینده باید با توجه به مصلحت خودروسازان داخلی و در راستای حمایت از تولید ملی باشد تا این بخش مهم صنعت کشور با حمایت های دولت بتواند رقابت مطلوبی را با خودروسازان خارجی داشته باشند.
دبیر دوم کمیسیون صنایع مجلس نظر کلی نمایندگان مجلس در رابطه با تعیین تعرفه واردات خودرو در بودجه سال ۹۳ را منفی ارزیابی کرد و گفت: با توجه به آسیبی که کاهش ناگهانی تعرفه خودرو بر تولید داخلی خواهد گذاشت گمان نمی کنم نمایندگان مجلس با تعیین واردات خودرو در بودجه سال ۹۳ موافقت کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ثابت ماندن تعرفه ها درآمد قابل توجهی را برای دولت در پی نخواهد داشت و تنها اجازه واردات خودروهای لوکس گران قیمت که خیلی با جامعه سنخیت ندارد و فقط منحصر افراد خاص با توان مالی بالا است، به بازار خودرو آسیب می‌رساند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.