دبیر فدراسیون : ووشو در غرب آسیا رو به رشد است

صیاد حیدری ، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز ووشو ایران در بین کشورهای مطرح و صاحب نام جهان ، سرآمد شده و در دو دوره اخیر رقابت های جهانی نیز با اقتدار توانسته عنوان نایب قهرمانی را ازآن خود کند.

وی اظهار داشت: ایران در واقع مرکز ثقل این رشته ورزشی در غرب آسیا بوده و دارای ووشوکاران توانمند ، مطرح و شاخصی است که توان رویارویی با حریفان قدر و صاحب نامی چون چین را دارند.

حیدری با بیان اینکه تلاش می شود دیگر کشورهای غرب آسیا نیز بطور جدی در این رشته فعال شوند گفت: در حال حاضر تنها پنج یا شش کشور در غرب آسیا فعال هستند.

حیدری تصریح کرد: در دومین دوره مسابقات ووشو غرب آسیا که در زنجان درحال برگزاری است ورزشکاران ووشوکار شرکت کننده از سطح آمادگی فنی خوبی برخوردار هستند و این نشان می دهد که ورزش ووشو دراین بخش از جهان نسبت به دوره قبل رشد خوبی را پیدا کرده است.

وی گفت: ایران در این رقابت ها با تیم جوانان که در آینده نزدیک به مسابقات جهانی ماکائو اعزام خواهند شد پای به میدان گذاشته و با تکیه بر توانمندی های فنی ، نشان می دهند که رقیبی سرسخت برای حریفان هستند.

دبیر فدراسیون ووشو ایران با بیان اینکه این مسابقات در رده بزرگسالان و در بخش ساندا برگزار می شود ابراز امیدواری کرد ، زنجان بتواند این دوره از رقابتهای ووشو غرب آسیا و همچنین چهارمین دوره مسابقات بین المللی ووشو جام پارس را به شایستگی میزبانی کند.

۵۹۷/۵۲۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۲۶۰۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.