دبیر کمیته فیلترینگ فیلتر شدن “لاین” را تکذیب کرد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

دبیر کارگروه تعیین محتوای مجرمانه، فیلترشدن و از دسترس خارج شدن نرم افزار موبایلی "لاین " توسط این کارگروه را تکذیب کرد.
به گزارش مهر، دسترسی به اپلیکیشن موبایلی لاین از روز قبل برای کاربران ایرانی با اختلالاتی روبه رو شده که در این زمینه بعضی رسانه ها و شبکه های اجتماعی داخلی، فیلتر شدن این نرم افزار موبایلی را تصمیم کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ به سبب نقض حریم خصوصی اشخاص عنوان کرده اند.
 
در این راستا عبدالصمد خرم آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در گفتگو با خبرنگار مهر، این شایعات را تکذیب کرد و گفت: چنین چیزی تاکنون در کارگروه تعیین مصادیق مطرح نشده است.
 
وی در پاسخ به این سوال که گفته می گردد این تصمیم در جلسه روز شنبه کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ و با اکثریت رای اعضا گرفته شده است تصریح کرد: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نه تنها روز شنبه جلسه ای نداشته بلکه تاکنون جلسه ای در مورد تصمیم گیری برای فیلتر شدن این نرم افزار نیز تشکیل نشده است.
 
خرم آبادی با بیان اینکه عدم دسترسی به این نرم افزار موبایلی ارتباطی با تصمیمات کارگروه فیلترینگ ندارد گفت: تا این لحظه تصمیمی در زمینه این برنامه موبایلی گرفته نشده است.
 
به گزارش مهر، لاین – Line – اپلیکیشنی چینی است که به کاربران امکان می دهد از طریق اینترنت به صورت رایگان با دوستان و اقوام خود در داخل و خارج کشور تماس گرفته و برای آنها پیامک ارسال کنند.
 
آذرماه امسال سرویس موبایلی وی چت – نرم افزارهای کاربردی برای اشتراک گذاری محتوا و برقراری ارتباط از طریق چت – با دستور کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ از دسترس کاربران خارج شد و این کارگروه اعلام کرد که فیلتر شدن نرم‌افزارهای موبایلی تانگو، وایبر، واتس آپ و کوکو در دستور کار این کارگروه قرار دارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. بی نام:

    خسلام نواهش میکنم این برنامه را هر چه زودتر فیلتر کنید بدترین برنامه ایست که تا به حال تو عمرم دیدم,خواهس میکنم هر چه زودتر اقدام کنید

  2. نوید:

    واقعا خاک تو سره این دولت..اخه اینا چرا؟ اینا که فقط با شماره اد میشن خطر خاصی ندارن..ویچت و فیلتر کردین نارو از کارو زندگی انداختین بس نبود؟ واقعا که

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.