دختـر جسـور در تعقیـب دزدان

چند رهگذر که شاهد ماجرای دزدیده شدن دستبند طلا بودند برای کمک به دختر تنها و غافلگیر کردن دزدان خود را به وسط بزرگراه رساندند و موفق شدند ترک نشین موتور را دستگیر کنند ولی راننده موتور با زیرکی توانست موتورش را سریع روشن کند و از صحنه سرقت پا به فرار بگذارد.
 
به گزارش ایران در ادامه با مخابره زورگیری به پلیس ۱۱۰، تیمی از کلانتری ۱۱۷ جوادیه برای دستگیری ترک‌نشین تبهکار وارد عمل شد.

زن جوان با دیدن پلیس ماجرا را برای آنان تعریف کرد و گفت: من دانشجو هستم و در دانشگاه سمنان درس می‌خوانم، امروز پس از ثبت‌نام در حال برگشت از دانشگاه به خانه‌مان در کرج بودم که دوستم زنگ زد و مرا برای ناهار به خانه‌شان در تهران دعوت کرد. من نیز که آشنایی زیادی به تهران ندارم، مسیرم را گم کرده بودم و می‌خواستم از عابر پیاده‌ای آدرس بپرسم که این جوان دستبندم را قاپید.

تبهکار جوان نیز در بازجویی‌های ابتدایی و در حضور چندین تن از کسانی که شاهد ماجرا بودند ادعا داشت آنان فقط با زن جوان تصادف کرده‌اند و طلایی از وی به سرقت نبرده‌اند.

با ادعاهای پسر جوان پرونده به دستور دادیار شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران برای رسیدگی در اختیار تیمی از پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و کارآگاهان برای بررسی ماجرا وارد عمل شدند.

کارآگاهان که در ابتدا با ادعاهای بی‌گناهی ترک‌نشین ۲۰ ساله به نام «مهران» روبه‌رو بودند برای به دست آوردن سرنخی از سوابق وی تحقیقات میدانی خود را آغاز کردند و مشخص شد وی چندین بار به دلیل کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی دستگیر شده است و تاکنون ۲ سابقه محکومیت دارد.

در ادامه مرد جوانی نیز به پایگاه هفتم مراجعه کرد و با شناسایی مهران به کارآگاهان گفت: ساعت ۳ عصر ۲۵ مردادماه در حال بازگشت به خانه‌ام بودم که برای چند لحظه‌ای توقف کردم و از خودرویم پائین آمدم تا چیزی از فروشگاه بخرم، به خاطر این که فاصله بین خودروام و فروشگاه زیاد نبود، شیشه خودروام را بالا نکشیدم، وقتی خرید کردم و بیرون آمدم این جوان را دیدم که تا کمر داخل خودرو رفته و می‌خواهد کیفم را بردارد، با فریادهایم وی با برداشتن کیف سریع به سوی موتورسواری که چندمتری آن طرفتر ایستاده بود رفت و ترک موتور نشست و هر دو فرار کردند در لحظه‌ای که من در حال تعقیب آنها بودم وی مدام به پشت بر می‌گشت و مرا نگاه می‌کرد و در این چند لحظه قیافه‌اش کاملاً در ذهنم مانده بود.

بدین ترتیب با مراجعه دختر دانشجو برای شناسایی مهران وی با دیدن دزد دستبندش به کارآگاهان گفت: زمان دزدی این جوان دستبندم را قاپید و در حال سوار شدن روی موتور دستبندم را داخل لباس راننده موتور انداخت به همین خاطر بود که وقتی دستگیر شد ادعا می‌کرد که بی‌گناه بوده و با من تصادف کرده‌اند.با به دست آمدن این سرنخ‌ها، مهران که خود را در برابر طعمه‌هایش می‌دید چاره‌ای جز بیان اعتراف نداشت و به کارآگاهان گفت:‌من به همراه یکی از بچه محل‌هایم به نام «یوسف» در مناطق راه‌آهن ، جوادیه و نازی‌آباد گشتزنی می‌کردیم و به دنبال طعمه‌هایی می‌گشتیم که حواسشان به کیف، پول، موبایل و طلاهایش نیست، بدین ترتیب نزدیک آنان می‌شدیم و من به صورت بسیار حرفه‌ای دست به سرقت می‌زدم.

وی در ادامه افزود: گاهی اوقات نیز من پشت موتور می‌نشستم و یوسف از موتور پیاده می‌شد و دزدی می‌کرد، سپس هر چیزی که به دست می‌آوردیم را با هم تقسیم می‌کردیم.
با اعترافات تبهکار جوان کارآگاهان برای دستگیری یوسف وارد عمل شدند ولی نتایج تلاش‌های آنان نشان می‌داد که آدرسی که «مهران» در اختیارشان گذاشته است درست نیست و وی ادعا می‌کند که «یوسف» را همیشه از مقابل آن خانه سوار می‌کرده است!

بنابر این گزارش کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی در تلاش هستند تا تبهکار فراری دیگر را نیز دستگیر کنند. سرنخ‌هایی از وی نیز به دست آورده‌اند و بررسی‌های آنان نشان می‌دهد که بیش از ۱۰ سرقت در محدوده‌های راه‌آهن، نازی‌آباد و جوادیه با استفاده از این شیوه و شگرد توسط دزدان جوان صورت گرفته است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.