درآمد بیش از ۳۰ میلیون دلاری مناطق نفتخیز جنوب

۲۸ آبان ،

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از درآمد سالانه بیش از ۳۰ میلیون دلار بر اثر جلوگیری از نفت ریزی و سوزاندن نفت­ آلوده به پساب شیمیایی در این شرکت خبر داد.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمید بورد امروز گفت: در مناطق نفتخیز جنوب با بکارگیری ۶ دستگاه فرآورش سیار نفت خام از سوزاندن سالانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت جلوگیری می شود که این امر علاوه بر حفظ محیط زیست بیش از ۳۰ میلیون درآمد ارزی برای کشور به همراه دارد.

وی افزود: دستگاه MOT با هدف جلوگیری از نفت ریزی و آلودگی های زیست محیطی ، هنگام انجام عملیاتهای تعمیراتی روی چاه ها مستقر شده و از هدر رفت نفت جلوگیری می کند.

بورد گفت: عملکرد دستگاه سیار فرآورش نفت و امکان فرآورش نفت آلوده به پساب شیمیایی و انتقال آن به واحد بهره‌برداری ، نقش مهمی در جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی سه عنصر اصلی آب، خاک و هوا را دارد و بدین ترتیب از انتشار یافتن آلاینده در هوا نیز پیشگیری به عمل می آید.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان این که هم اکنون ۶ دستگاه فرآورش سیار نفت خام (MOT) در شرکت های بهره برداری نفت و گاز گچساران، آغاجاری، مارون و کارون نصب و بهره برداری شده است گفت: طراحی و ساخت چهار دستگاه فرآورش و تصفیه سیار سر چاهی نفت خام (MOT) دیگر نیز در دست اقدام و پیگیری است.

دستگاه های فراورش سیار نفت در مناطق نفتخیز جنوب که به دست متخصصان داخلی ساخته شده است شامل یک واحد فرآورش، یک واحد نمکزدایی، واحد مولد برق و واحد اتاق کنترل و سرویس های راه انداز است که بر روی چهار دستگاه تریلر جابجا می شود.

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب دارای ۶۰ مخزن نفتی و ۸۰ میدان نفتی و گازی است و هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد نفت و ۱۶ درصد گاز کشور را تولید می‌کند، به طوری که تولید نفت این شرکت روزانه ۳ میلیون بشکه و تولید گاز نیز روزانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب است./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.