درآمد ۲٫۵ میلیارد دلاری دولت ترکیه از فروش سهام هالک بانک

۳۰ آبان ،

ترکیه از فروش ۲۰٫۸ درصد سهام بانک دولتی «هالک بانک»، ۴٫۵۱ میلیارد لیره (۲٫۵ میلیارد دلار) به دست آورد که بزرگ‌ترین فروش سهام در این کشور محسوب می گردد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اسناد ارائه شده به بازار بورس استانبول نشان می دهد که ۲۹۹ میلیون سهم هالک بانک، هر یک به ارزش ۱۵٫۱ لیره به فروش رفته است.

دولت ترکیه امیدوار بود این فروش به افزایش درآمدهای خصوصی سازی که در سالهای اخیر ناامیدکننده بوده، کمک کند. شرایط اعتباری دشوار سبب به تاخیر افتادن پیشنهادهای متعددی در قبل شده بود.

فروش سهام هالک بانک، سومین فروش بزرگ سهام امسال در اروپا پس از فروش حق تقدم سهام یونی کردیت ایتالیا به ارزش ۹٫۹ میلیارد دلار در ماه ژانویه و فروش پنج میلیارد دلار از سهام اسبربانک روسیه در ماه سپتامبر است.

ترکیه ۱٫۸۵ میلیارد دلار درآمد از فروش ۲۵ درصد از سهام هالک بانک در اولین عرضه عمومی سهام این بانک در سال ۲۰۰۷ به دست آورده بود.

به گزارش تفسیری رویترز، بزرگ‌ترین فروش سهام که پیش از این از سوی دولت ترکیه انجام گرفته بود، اولین عرضه عمومی ۱۵ درصد از سهام شرکت مخابراتی ترک تلکام در سال ۲۰۰۸ بود که ۱٫۹ میلیارد دلار عاید دولت کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.